نماینده رشت در مجلس گفت: آوردن افزایش سن بازنشستگی در قالب بودجه با فرض تصویب در مجلس با ایراد شورای نگهبان نیز مواجه خواهد شد.

گیل خبر/ به نقل از فارس؛ جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس گفت: پیشنهاد دولت برای افزایش سابقه بازنشستگی از 30 سال به 32 سال مغایر با بیانیه گام دوم انقلاب صادرشده از سوی مقام معظم رهبری است؛ چرا که در این بیانیه بر استفاده از نیروهای جوان تاکید شده است.

وی افزود: از سوی دیگر آوردن این پیشنهاد در لایحه بودجه اشتباه است و مجلس با این پیشنهاد در قالب لایحه بودجه مخالفت خواهد کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس اظهار داشت: دولت اگر به فرض هم چنین پیشنهادی دارد نباید آن را  در قالب لایحه‌ای به مجلس ارائه کند که عمر یکساله دارد. ما نمی‌توانیم در لایحه‌ای که عمر یکساله دارد تکلیف دائمی ایجاد کنیم.

کوچکی نژاد خاطرنشان کرد: از سوی دیگر ما نمی‌توانیم در قانون بودجه عده‌ای را مکلف کنیم که با سابقه 32 سال بازنشست شوند و این موضوع در مورد افراد دیگر در سال‌های بعد انجام نشود؛ چراکه این خود بی‌عدالتی است و عده‌ای با سابقه 30 سال و عده‌ای با سابقه 32 سال بازنشست خواهند شد و طبیعتا هر بی‌عدالتی هم موجب اعتراض می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان افزود: دولت اگر هم چنین قصدی دارد که چنین پیشنهادی بدهد باید آن را در لایحه قانون اصلاح قوانین خدمات کشوری به مجلس ارائه کند تا در آن زمان در مجلس مورد بررسی قرار گیرد، وگرنه آوردن این موضوع در قالب بودجه با فرض تصویب در مجلس با ایراد شورای نگهبان نیز مواجه خواهد شد.