فرماندار تالش گفت: وزش باد با ۹۴ کیلومتر سرعت در ساعت در اراضی جلگه‌ای این شهرستان، سبب فوت یک نفر و مصدومیت چهار فرد دیگر شد و برق بخش‌هایی از شهرها و روستاها را دچار قطعی و اختلال کرد.

گیل خبر/ به نقل از ایرنا: محمد حسین شاهکویی روز سه شنبه  اظهار کرد: وزش شدید باد از بامداد امروز در شهرستان تالش آغاز شده و یک مرد ۶۰ ساله در روستای انوش محله بر اثر فروریختن دیوار مدرسه، جان خود را از دست داده است.

وی افزود: چهار نفر از روستانشینان بخش مرکزی نیز به علت تخریب و ریزش دیوار یا سقوط از پشت بام مصدوم شده اند و چندین اصله درخت نیز در شهرها و روستاهای شهرستان بر روی وسایل نقلیه سقوط کرده است.

فرماندار تالش همچنین از وقوع آتش سوزی در سه نقطه شته مجی و شلوغون بخش مرکزی و کشاور محله بخش کرگانرود خبر داد و گفت: خوشبختانه با واکنش به موقع یگان حفاظت منابع طبیعی، دهیاری ها و مردم محل، آتش سوزی ها مهار شد.

شاهکویی به قطع شدن برق بخش های وسیعی از شهرها و روستاهای این شهرستان در اثر تندباد اشاره کرد و افزود: با تلاش اداره برق و مسئولان مرتبط، جریان برق شهرهای تالش، حویق و چوبر وصل شده اما به دلیل گستردگی خسارت های ناشی از سقوط درخت و تیربرق و پارگی کابل، برق بخش اعظمی از روستاهای دهستان خاله سرای ۵۷ بخش اسالم قطع است.

به گفته او تلاش ها برای وصل جریان برق روستاهای دهستان خاله سرای ۵۷ و رفع خاموشی های مقطعی در شهرها و روستاهای تالش ادامه دارد.

وی تخریب کلی یا جزئی سربند تعدادی منزل مسکونی، چند اداره و یک پاسگاه نیروی انتظامی و تخریب و سقوط بسیاری از تابلوهای راهداری در جاده های اصلی و فرعی را از دیگر خسارت های تندباد در شهرستان تالش اعلام کرد و از درحال ارزیابی بودن میزان کل خسارت ها خبر داد.

طبق اعلام سازمان هواشناسی وزش باد گرم شدید یا خیلی شدید به صورت لحظه ای در مناطق جلگه ای گیلان تا امروز و در ارتفاعات تا فردا چهارشنبه ادامه دارد و از فردا ظهر بتدریج بارندگی ها آغاز خواهد شد.