گیل خبر/ نقی هدایتی

الف: دکتر عباسی استاندار بومی و اصولگرای گیلان هم دارای سابقه‌ مناسبی در حوزه‌ تقنینی است و سه دوره نماینده مردم شریف رودسر را در کارنامه خود دارد و هم این که سابقه وزارت دارد و اخیرا هم به عنوان عضو شورای عالی اداری کشور انتخاب شده است.
ب: صرف نظر از داوری ها و حواشی سیاسی موجود ، عباسی از امتیاز دیگری بهره‌مند است و آن مقبولیت او در بدنه‌ تصمیم‌گیر دولت سیزدهم بوده و این امر می‌تواند امتیازی برای گیلان باشد تا با تکیه بر آن، بتواند کمی اوضاع استان را بهبود ببخشد.
ج: می‌توان گفت مشکل بزرگ عباسی، در انتخاب مدیران است. البته این مشکل فقط خاص این مقطع نیست و می‌توان آن را پدیده‌ای قلمداد نمود که سال‌هاست در گیلان وجود دارد و روز به روز هم ابعاد پیچیده‌تری پیدا می‌کند.
دکتر عباسی در انتصاب مدیران استان با موانع زیر مواجه است:
۱- بخشی از جریان اصولگرایی استان ، با انتصاب وی مخالف هستند‌.
۲- مقبولیت لازم را در بین نیروهای سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی استان ندارد.
۳- در انتخاب مدیران ، تنها نمی تواند تصمیم گیری کند و باید با وزارتخانه های تابعه هماهنگی کند.
۴- تحت فشار گروه های سیاسی، نمایندگان مجلس، گروه های لابی و فشار، قرار دارد.
۵- در تعویض مدیران با مقاومت های درون سازمانی مواجه است و به راحتی امکان تغییر میسر نیست.
۶- تعیین صلاحیت امنیتی مدیران پیش نهادی، زمان بر است .
۷- انتصاب مدیران استان باید با رعایت همه ملاحظات و دقت های لازم انجام گیرد تا هزینه زا نباشد.
د: نگارنده اعتقاد دارد که استان گیلان نیروهای متخصص و متعهد فراوان و شایسته ای دارد و باید از این نیروهای لایق استفاده کرد. اشتباه است اگر در انتخاب مدیران تنها ملاک، حضور در لیست همراهان و همفکران باشد.
ه: اقای عباسی بایستی از مدیرانی که برای حفظ مدیریت‌ خود از هیچ چرخشی فروگذار نیستند و ضمیمه این یا آن نماینده و گروه سیاسی هستند، دوری جوید. ضعف بزرگ استاندار گیلان می تواند انفعالش در پذیرش مدیران مختلفی باشد که به واسطه‌ آدم‌ها و شرایط گوناگون به وی تحمیل می شوند.
و: واقعیت این است که مدیران یک مجموعه می‌توانند بازوهای قدرتمندی باشند که مدیریت ارشد استان با تکیه بر آن‌ها سرعت اجرای اهداف دولت را افزایش دهد و البته شرط تحقق این امر، همراهی آن‌هاست و شرط این همراهی، توانایی، تجربه و سلامت فکری و تخصصی آن‌هاست.
ز: استاندار گیلان راه سختی در پیش دارد و البته باید بداند که صرفاً با جابه‌جایی مدیران نمی‌تواند بر مشکلات بزرگ و انباشته استان فائق آید . ایشان به مدیران با تجربه، با انگیزه و همسو برنامه محور و نیز همراهی نخبگان و نهادهای اجتماعی نیاز دارد.
ح: استاندار گیلان می تواند از ظرفیت‌ رسانه‌های استان به نحو موثری سود جوید. البته نباید از این امر غافل شود که این مسأله تا جایی می‌تواند مثمر ثمر باشد که جنبه نمایش و تبلیغ به خود نگیرد و به ضد تبلیغ تبدیل شود.

گیل خبر: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code