رئیس سازمان آتش نشانی رشت با فراخوان همه آتش نشانان این شهر با توجه به وزش باد و وقوع حریق، گفت: تاکنون ۲۶ مورد حریق در سطح شهر رشت گزارش شده است.

گیل خبر/ به نقل از مهر: شهرام مؤمنی با اشاره به وزش باد شدید گرم، اظهار کرد: تاکنون ۲۶ مورد حادثه و حریق در سطح شهر رشت گزارش شده است.

وی به ۲۰ مورد حادثه آتش سوزی علفزار و جنگل در سطح شهر رشت و حومه اشاره کرد و گفت: شدت آتش سوزی در جنگل لاکان با تلاش بیش از ۳۲ آتش نشان و اعزام ۵ خودروی اطفا و آبرسان مهار شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت با اشاره به اینکه برای مهار این آتش سوزی بیش از پنج ساعت زمان صرف شد، افزود: یک مورد سقوط داربست مربوط به ساختمان در حال احداث نیز گزارش شده است.

وی ادامه داد: سقف یک باب منزل مسکونی و قسمت‌های از دو دستگاه خودروی سواری پارک شده در محل دچار آسیب شد.

مؤمنی با بیان اینکه تخریب قسمت‌های از حلب آپارتمان دو طبقه از دیگر حوادث بود که امروز گزارش شد، اضافه کرد: مأموران آتش نشانی با حضور در محل سریعاً نسبت به ایمن سازی تا رسیدن تعمیرکار مربوطه اقدام کردند.

وی همچنین با اشاره به گزارش وقوع آتش سوزی در منطقه سراوان شهرستان رشت، اظهار کرد: به محض دریافت گزارش پنج دستگاه خودروی اطفا از شهرهای رشت، لوشان، اسکولک، شهر بیجار و رودبار بهمراه سه دستگاه خودروی آبرسان منابع طبیعی رشت و رودبار به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این آتش سوزی در سه روستای رشته رود، حبیب آباد و مازیان منطقه سراوان رخ داد، گفت: با توجه به وزش باد بیش از ۱۰ هکتار از جنگل‌های این مناطق دچار حریق شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت با اشاره به حضور و مشارکت مردم محلی در مهار آتش، تصریح کرد: خطر آتش بیش از همه خانه‌های روستای مازیان را تهدید می‌کرد که خوشبختانه با تلاش نفس گیر تیم‌های حاضر اعم از آتش نشانان، منابع طبیعی، دهیاری و افراد محلی مهار شد.