بر اثر وزش باد گرم از ابتدای هفته تاکنون، جنگل‌های رودبار و سیاهکل دچار آتش سوزی سطحی شدند.

گیل خبر/ به نقل از صداوسیما؛ مدیر کل منابع طبیعی گیلان امروز گفت: با توجه به اوج گرفتن وزش باد گرم از چند روز گذشته در گیلان، برخی از جنگل‌های دو شهرستان رودبار و سیاهکل دچار آتش سوزی سطحی شد.

میرحامد اختری با بیان اینکه در سیاهکل ۵۰ هکتار و در رودبار ۶ تا ۷ هکتار از جنگل‌ها طعمه حریق شده است افزود: این آتش سوزی‌ها سطحی است و هم‌اینک کنترل شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ماموران اداره منابع طبیعی و نیرو‌های امدادی برای کنترل و مهار کامل آتش سوزی در این مناطق مستقر هستند گفت: حضور این نیرو‌ها تا پایان آتش سوزی و مهار کامل آن قطعی است.

مدیر کل منابع طبیعی استان با اشاره به اینکه در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده در چند سال اخیر فقط بخش مشخصی از جنگل‌های این مناطق طعمه حریق می‌شود گفت: به نظر می‌رسد علاوه بر وزش باد گرم عوامل سودجویانه‌ای در این امر دخیل هستند.

میرحامد اختری از نهاد‌های امنیتی و قضایی استان خواست تا در این زمینه ورود کرده و با متخلفان و نابودکنندگان محیط زیست برابر قانون برخورد کنند.
بنابر پیش بینی هواشناسی هم اکنون سرعت وزش باد گرم در استان ۹۰ کیلومتر بر ساعت است که ممکن است در ساعات آینده و فردا افزایش یابد.

وزش باد گرم تا اوایل صبح چهارشنبه در گیلان ادامه دارد.