آیت الله فلاحتی در خطبه های نمازجمعه رشت:
۱۴۰۰/۰۹/۲۶ ۱۷:۱۰ چاپ

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه باید جهاد تبیین در عصر روایتگری در دستور کار قرار بگیرد، گفت: رسانه‌های تصویری و نوشتاری ما کم‌کار هستند آن‌ها باید تبیین‌گر باشند و حقایق را با زبان‌های مختلف حتی با زبان طنز بیان کنند.

 گیل خبر/ به گزارش فارس ، آیت الله رسول فلاحتی امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت در مصلای این شهر با تسلیت ایام شهادت، بی‌بی دو عالم حضرت صدیقه طاهره سلام الله اظهار کرد: فاطمه (س) در عبادت، سیاست و بصیرت زبانزد عام و خاص بوده و می‌تواند الگوی تمامی بشریت باشد نه فقط مسلمانان و زنان بلکه همه بشر و انسان‌های جهان چراکه سراسر زندگی او درس و آگاهی است.

وی با گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در هفته پیش رو، بیان کرد: منظور از وحدت حوزه و دانشگاه به این معنی است که این دو قشر به دلیل نقش تأثیرگذار و بی‌بدیل در جامعه تعامل موثر داشته باشند تا با پیشرفت چشمگیر به مقابله با دشمن مشترک انقلاب بروند چراکه انقلاب این دو مرکز بزرگ علمی را به هم نزدیک کرد.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه وحدت حوزه و دانشگاه نباید فقط به شعار اکتفا شود و این وحدت باید در عمل نزدیک‌تر به هم شوند، افزود: اثرات این دو مرکز مهم علمی باید محسوس باشد، از تعامل و نزدیکی این دو مرکز علمی دشمن ناخرسند شده و توطئه‌های آنان نقش بر آب می‌شود.

خطیب جمعه رشت با اشاره به تلاش آمریکا برای ماندن در عراق بیان کرد: آمریکایی‌ها اعلام کردند خارج می‌شویم اما دو هزار ۵۰۰ سرباز مستشاری برای آموزش نظامی، باقی می‌گذاریم، آن‌ها چه‌کاره اند؟! خودشان با زور آمده‌اند مردم کی از آن‌ها خواسته‌اند که به عنوان مستشار در عراق بمانند، اینها همانهایی بودند که وقتی ملت عراق از ایران برای نابودی داعش کمک خواستند، صدای اعتراضات آنان بلند شده بود.

فلاحتی با بیان اینکه حشدالشعبی و نیروهای مقاومت اعلام کردند که نیروهای آمریکایی‌ها تا قبل از سال نو میلادی باید از عراق بروند، افزود: اگر سربازانشان از عراق نروند متحمل مشکلات روحی و روانی زیادی شبیه بحران روحی عین الاسد خواهند شد.

خطیب جمعه رشت، با اشاره به تأکید رهبر انقلاب در خصوص جنگ روایت‌ها و جهاد تبیین از جانب رهبر معظم رهبری گفت: جنگ روایت‌ها یعنی مظلوم را ظالم نشان داده و ظالم را مظلوم و همه چیز را به‌دروغ مطرح کنند تا افکار مردم را تسخیر کنند.

فلاحتی با بیان اینکه با همین جنگ روایت‌ها در خصوص انجام آئین ملی و مذهبی ایرانیان، ما را به عنوان مردمانی افسرده و غمگین خطاب می‌کنند، افزود: با همین جنگ روایت‌ها تاریخ را تحریف می‌کنند اما نمی‌گویند که ملت ایران آثار شوم خیانت پهلوی را هنوز متحمل هستند.

وی با بیان اینکه اگر حقایق کشور خود را خودمان روایت نکنیم دشمن روایت کرده و دروغ می‌گوید، افزود: آن‌ها با خلاف واقع جای مظلوم و ظالم را تغییر می‌دهند لذا جهاد تبیین باید در دستور کار قرار بگیرد، رسانه‌های تصویری و نوشتاری ما کم‌کار هستند آن‌ها باید تبیین‌گر باشند و حقایق را با زبان‌های مختلف بیان کنند حتی اگر با زبان طنز با مردم سخن می‌گویند، حقایق را روایت کنند.

فلاحتی با بیان اینکه گیلان به عنوان یکی از استان‌های سه‌گانه برتر در پژوهش معرفی شده است، گفت: در گیلان پژوهشگرانی داریم که حتی در دنیا نیز زبانزد هستند و این مهم را به همه پژوهشگران تبریک عرض میکنم.