با رای نمایندگان مجلس؛
۱۴۰۰/۰۹/۲۴ ۱۰:۵۷ چاپ

نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه رتبه بندی معلمان را تصویب کردند.

گیل خبر/ به گزارش ایرنا، در نشست علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان بررسی شد و ماده ۸ این لایحه با ۱۹۶ رای موافق به تصویب رسید.

در ماده ۸ این لایحه آمده است: ‌آیین‌نامه اجرایی این قانون در خصوص نحوه تشکیل هیات‌های ممیزه مرکزی، استانی، شهرستانی و منطقه‌ای، چگونگی تعیین امتیاز معلمان برای رتبه‌بندی، شرایط کسب، ارتقاء، توقف و تنزل رتبه و جزئیات تعیین میزان فوق العاده رتبه بندی حسب امتیازات حاصله، حداکثر ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این قانون، توسط وزارت آموزش و پرورش و دو نفر از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به انتخاب کمیسیون(به عنوان ناظر) با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه می شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی لایحه رتبه بندی معلمان، ماده ۵ این لایحه را به شرح زیر تصویب کردند.

ماده ۵- کسب رتبه های بالاتر مستلزم حداقل پنج سال خدمت در هر یک از رتبه ها و کسب سایر شرایط لازم تعیین شده در آیین نامه اجرایی این قانون خواهد بود.

تبصره ۱ - دوره خدمت در هر رتبه برای معلمان شاغل در دوره ابتدایی، مدارس استثنایی و مناطق محروم، مرزی و عشایری، به ازای هر سال خدمت ۳ ماه از سقف رتبه کاهش می یابد.

تبصره ۲ - دوره خدمت در هر رتبه برای نخبگان موضوع آیین نامه احراز استعدادهای برتر و نخبگی مصوب ۱۳۸۵/۶/۱۴شورای عالی انقلاب فرهنگی، صرفاً برای یکبار حداقل سه سال می باشد.

تبصره ۳ - حداقل سابقه خدمت معلمی برای کسب رتبه های دانشیار معلم و استاد معلم به ترتیب(۱۵) و(۲۱) سال است و ارفاقات مذکور در تبصره های (۱) و (۲) این ماده، از این مدت کسر می شود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code