وضعیت اسفبار جاده شهر صنعتی رشت؛
۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ۱۲:۲۰ چاپ

گیل خبر/ سرویس اجتماعی؛ وضعیت اسفبار جاده پرتردد شهر صنعتی رشت از مسیر لاکان سال‌‎هاست که کارکنان کارخانجات شهر صنعتی و مردم این منطقه را آزار می‌دهد.

لزوم ترمیم و بازسازی جاده شهر صنعتی به لاکان و حد فاصل زیرپل و کانال آب در پی تصادفات متعدد و خسارات فراوانی که به خودروهای عبوری در این مسیر وارد می‌شود به قدری واضح و بدیهی است که غفلت و چشم پوشی مسئولان در این زمینه مایه تعجب و شگفتی است.

گویی در این شهر و استان هیچکس قرار نیست مسئولیت وضعیت نامناسب این جاده را برعهده گیرد و هر سازمانی با شانه خالی کردن، مسئولیت را به گردن دستگاه و سازمانی دیگر می اندازد.

اداره کل راه و شهرسازی گیلان می‌گوید بخشی از این اراضی متعلق به آب منطقه‌ای استان است و از آن سو، آب منطقه‌ای معتقد است مسئولیتی در قبال ترمیم و نگهداشت آسفالت جاده متوجه این سازمان نیست و شهر صنعتی رشت با توجه به عوارض دریافتی از واحدها باید این مسئولیت را بپذیرد.

مدیران شهر صنعتی نیز ظاهرا برنامه خاصی برای بهبود این جاده در راستای جلوگیری از خسارات مالی و جانی به کارکنان این شهر صنعتی در دستور کار ندارند و معتقدند که حمایت از تولید شامل ترمیم این جاده نیز می‌شود و شهر صنعتی توان مالی ترمیم آن را ندارد.

بنیاد مسکن استان هم که به واسطه یکی دو روستای موجود در این متطقه در گذشته چندبار اقدام به بهسازی آسفالت این ناحیه کرده بود، ظاهرا دیگر مسئولیتی در این خصوص برعهده نمی‌گیرد و مسئولیت آن را متوجه راهداری می داند.

به نظر می‌رسد برای جلوگیری از بروز حوادث بیشتر در بستر این جاده و حفظ جان و مال شهروندان، نیاز به تعامل و مسئولیت‌پذیری ارگان‌های متولی امر است و در این خصوص از استاندار گیلان و مراجع ذیصلاح استان انتظار می‌رود با ورود به این حوزه، با کم‌کاری و ترک فعل مسئولان مربوطه برخورد نمایند تا بیش از این شاهد خسارات جانی و مالی به مردم و ساکنین این منطقه نباشیم.

گفتنی است گیل خبر آمادگی انتشار هرگونه پاسخ از جانب دستگاه‌های متولی امر را دارد.