معاون علوم پزشکی گیلان تاکید کرد:
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ ۲۳:۴۳ چاپ

معاون علون پزشکی گیلان، با اشاره به اهمیت کنترل مبادی ورودی استان برای پیشگیری از ورود سویه های جدید ویروس کرونا، گفت: در سه شهرستان رودسر، رودبار و آستارا ترددهای فراوان روزانه با سایر استان ها داریم و احتمال اتراق مسافران در این مناطق زیاد است.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا: دکتر آبتین حیدرزاده با اشاره به اهمیت کنترل مبادی ورودی استان برای پیشگیری از ورود سویه های جدید ویروس کرونا، اظهار کرد: ورود مسافران از ورودی رودبار، آستارا و رودسر باید از لحاظ کنترل مبتلایان به کرونا مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به شیوع سویه امیکرون، همه باید آماده ورود این ویروس جدید باشیم و با دقت و جدیت بیشتری نسبت به کنترل مبادی ورودی استان اهتمام به خرج دهیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همه شهرستان ها به جز آستارا، رودسر و رودبار را آبی دانست و عنوان کرد: این سه شهرستان وضعیت زرد دارند، یعنی بستری های کرونایی یا بیماری های تنفسی فوقاتی که شباهت زیادی به کرونا دارد در آنها زیاد شده است.

حیدرزاده ادامه داد: در سه شهرستان رودسر، رودبار و آستارا ترددهای فراوان روزانه با سایر استان ها داریم و احتمال اتراق مسافران در این مناطق زیاد است.

وی با بیان اینکه فرایند واکسیناسیون کووید ۱۹ با سرعت در حال اجرا در سراسر استان است گفت: در کنار واکسیناسیون کووید، توجه به فاصله گذاری اجتماعی و استفاده ار ماسک و شست و شوی مرتب دست ها باید مورد توجه مردم و اصناف قرار گیرد.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان تاکید کرد: طی ماه های اخیر شاهد همکاری دستگاه های مختلف در سطح شهرستان ها بودیم و انتظار می رود در ادامه مسیر هم، دستورالعمل های بهداشتی بیش از پیش در سطح استان اجرا شود.