مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تأکید بر ضرورت ایجاد بسترهای درآمدزایی برای اهالی فرهنگ و هنر، گفت: کارگروه اقتصاد فرهنگ و هنر در گیلان تشکیل می شود.

گیل خبر/ به گزارش مهر، رضا ثقتی ظهر چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تشکر از تلاش و زحمات مدیرکل سابق استان، اظهار کرد: گفتمان فرهنگی دولت مردمی بر پایه آرمان‌های انقلاب است.

وی با بیان اینکه عدالت محوری، توزیع عادلانه خدمات و پشتیبانی از مردم و سازمان فرهنگی و نهادها از دیگر اولویت‌های گفتمان فرهنگی دولت است، افزود: پرداخت به آرمان‌های انقلاب اسلامی که ارزش‌های ملی و مردمی بوده مورد توجه قرار گیرد.

هنر و هنرمند مقوله فرمایشی و تزئینی نیست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه در گفتمان فرهنگی دولت سیاسی بازی و حزب بازی رنگ باخته و همه زیر پرچم ایران قرار داریم، گفت: برنامه محور بودن و داشتن چشم انداز بلند مدت و هدفمند و دارای ایدئولوژی است.

وی اضافه کرد: در این گفتمان هنر و هنرمند مقوله فرمایشی و تزئینی نبود بلکه کاربردی، تعیین کننده و اثرگذار است و مردم محور تمام معادلات هستند نه سیاسیون.

ثقتی در ادامه با تأکید کرد: در فصل جدید فعالیت وزارت ارشاد و ادارات کل تابعه داشتن روحیه جهادی و کار شبانه روزی و اهمیت دادن به جوانان متخصص، مؤمن و کار آموزه در اولویت است.

وی همچنین با اشاره به اینکه از سوی وزیر ارشاد ۱۱ تکلیف بر عهده وی در استان گذشته شده است، گفت: تهیه و تدوین سند و نقشه راه فرهنگی گیلان یکی از مهم‌ترین تکالیف است که امیدواریم با همراهی نخبگان فرهنگی و هنرمندان و فعالان جبهه فرهنگی انقلاب به یک نقشه واحد، مدون و محکم برسیم که همه نهاده‌ها و چهره‌ها پایبند آن باشند.

تالار مرکزی رشت با مدیریت ارشاد گیلان بازگشایی می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه این سند طی شش ماه آینده تهیه و تدوین و رونمایی می‌شود، ادامه داد: همکاری با مسئولان ارشد استان، تقویت جبهه انقلاب، توجه به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه، انجمن‌ها، سمن‌ها و تشکل‌های فرهنگی و هنری، استعداد پروری و تقویت نیروهای جوان، ایجاد هم افزایی با نهادها زیر مجموعه وزارت ارشاد و تکریم فرهیختگان و مفاخر و ارتقای جایگاه شورای فرهنگ عمومی از دیگر تکالیف است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با تقویت اعتبارات بتوانیم روزهای خوبی برای حوزه‌های فرهنگی، هنری و رسانه استان گیلان فراهم کنیم، گفت: فرهنگ مقوله فرا سازمانی است و تولیت آن با یک دستگاه نیست و همه باید توان، امکانات و ظرفیت‌های خود پای کار بیاوردند تا شاهد اعتلای فرهنگ و هنر گیلان باشیم.

ثقتی همچنین به موضوع اقتصاد هنر و فرهنگ نیز اشاره و با بیان اینکه کار گروه اقتصاد فرهنگ و هنر در گیلان تشکیل می‌شود، افزود: نباید منتظر اعتبارات دولتی باشیم باید در کنار آن به درآمدزایی بخش‌های فرهنگ و هنر نیز توجه شود.

وی در ادامه با اشاره به موضوع تالار مرکزی رشت و با تأکید بر اینکه در کنار سایر نهادها با قدرت و مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان این تالار را برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری بازگشایی می‌کنیم، اضافه کرد: ۱۰۰ برنامه اولویت دار در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه استان با افق چهارساله تهیه و تدوین و در مسیر تحقق آن گام می برداریم.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code