نعیمی گفت: محاسبه سوابق بیمه افراد شاغل و افزایش مرخصی زایمان ازموضوعات پر شکایت علیه تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری است.

گیل خبر/ به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،عمران نعیمی، مدیرکل حقوقی سازمان تامین اجتماعی در خصوص شکایت مردم از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اظهار کرد: بخش مهمی از شکایت‌های سازمان تامین اجتماعی به وسعت ماموریت و تنوع خدمات برمی گردد، سازمان تامین اجتماعی بیش از ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور یعنی بیش از پنجاه درصد کشور را تحت پوشش قرار داده است، از مجموع افراد تحت پوشش در صندوق‌های بازنشستگی در کشور بیش از ۷۶ درصد این افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

وی افزود: از بیمه شدگان اصلی یا همان شاغلین ۸۲ درصد این گروه تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، سازمان تامین اجتماعی بیش از ۱۸ نوع خدمت را به بیمه شدگان خود ارائه می‌دهد و مجموع ارزش ریالی خدمات سازمان تامین اجتماعی در طول هر ماه بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

نعیمی گفت: بخشی از این مطلب به حجم عظیم خدمات ارائه شده توسط سازمان تامین اجتماعی برمی گردد، در رابطه با موضوعات پر شکایت در دیوان عدالت از سوی مردم یک آسیب شناسی با دیوان عدالت در این خصوص انجام شده است و موضوعات پر شکایت شناسایی شده است.

وی ادامه داد: احتساب سوابق بیمه‌ای افراد شاغل، افزایش مرخصی زایمان از ۶ به ۹ ماه و دریافت مقرری مربوط به آن، بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور، متناسب سازی و اصلاح عناوین شغلی در این حوزه، اعتراض به حق بیمه از سوی کارفرمایان از حیث نحوه محاسبه حق بیمه، تقسیط حق بیمه، حسابرسی از دفاتر و بخشی مربوط به اداری و استخدامی و ایثارگران از موضوعات پر شکایت مردم از تامین اجتماعی است.