وزیر خارجه در نشست خبری مشترک با همتای سوری گفت: «برای اینکه طرف‌های مقابل بدانند که برنامه داریم دو متن پیش نویس ارائه دادیم که کاملا در چارچوب برجام است و چیزی فراتر از آن مورد درخواست قرار نگرفته است.

 گیل خبر/ یه نقل از انتخاب: حسین امیرعبداللهیان گفت: در اثنای مذاکرات برخی از رسانه‌ها و لابی‌ها تلاش کردند القا کنند که جمهوری اسلامی ایران همزمان با مذاکرات غنی‌سازی ۹۰ درصد خود را شروع کرده است. در تماسی که بامداد جمعه آقای جوزف بورل با من داشت، این موضوع و نگرانی را مطرح کرد. به صراحت به ایشان گفتم که این صرفاً جوسازی است جمهوری اسلامی در همان چارچوبی که با شفافیت اعلام کرده و در چهارچوب ان‌پی‌تی غنی‌سازی ۲۰ درصد و بالاتر را ادامه می‌دهد و برای غنی سازی ۹۰% هیچ خبری را مورد تایید قرار نمی دهیم و کذب محض هست.

وزیر امور خارجه یادآورشد: ما با جدیت و حسن نیت در مذاکره حضور پیدا کردیم و همزمان با میز مذاکره به عنوان پلن دو نخواهیم بود. منتظر می‌مانیم تلاش می‌کنیم با مذاکراتی متین و قوی بتوانیم در راستای لغو تحریم‌ها، پیشرفت‌های مورد انتظار ملت ایران حاصل شود.

امیر عبداللهیان خاطرنشان کرد: ما توافق موقت را یک توافق خوب برای کشور ما نمی‌دانیم توافق باید جامع بوده و توافق باشد که جمهوری اسلامی ایران و مردم به طور ملموس از مزایای اقتصادی برجام و رفع تحریم‌ها استفاده کنند. تیم ما با همین رویکرد به وین برمی‌گردد و بحث کارشناسی خود را ادامه می‌دهد.

وی افزود: دستورالعمل این بود که رئیس تیم و تیم مذاکره کننده برگردند اما تیم کارشناس در وین حضور داشته باشد. ما به دنبال توافق خوب و از مسیر مذاکرات متین، منطقی و قوی هستیم و از طرف‌های خود هم چنین انتظاری را داریم و امیدوارم به توافقی مرضی الطرفین که تامین کننده حقوق ملت ایران است، برسیم.