فرماندار رشت با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۳۴ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های این شهرستان بستری شده‌اند، گفت: در حال حاضر مرگ و میر ناشی از کرونا در این شهرستان به یک نفر در روز رسیده است.

گیل خبر/ به نقل از ایرنا؛ علی فتح اللهی روز دوشنبه در جلسه ستاد  کرونا در محل فرمانداری اظهار داشت: هم اکنون ۱۰۵ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در شهرستان رشت بستری هستند ضمن اینکه پذیرش روزانه به ۲۹ نفر رسیده است.

وی با تشریح روند واکسیناسیون  جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان رشت افزود: از مجموع ۸۴۵ هزار و ۳۸۲ نفر از گروه سنی بالای ۱۲ سال در این شهرستان هم اکنون ۷۳۶ هزار و ۷۹۰ نفر شامل افزون بر ۸۷ درصد، دز یک و ۶۶۲ هزار و ۸۰۰ نفر معادل ۷۸ درصد، دز دوم کرونا را دریافت کرده اند.

فرماندار رشت با بیان اینکه ۲۰ هزار و ۶۳۲ نفر از جمعیت شهرستان دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، افزود: ۲ اتوبوس برای انجام واکسیناسیون سیار در حاشیه رشت و مناطق شلوغ این شهر در نظر گرفته شده ضمن اینکه پایگاهای واکسیناسیون و مراکز روستایی نیز برای تزریق واکسن کرونا فعالیت دارند.

فتح اللهی در ادامه با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا خاطرنشان کرد : هم اکنون آمار رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک در سطح شهرستان ۵۸.۶ درصد است که باید از عادی انگاری پیشگیری شود.

وی با  اشاره به بازدیدها در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در واحدهای صنفی یادآور شد: هفته گذشته از یک هزار و ۲۲۸ واحد صنفی بازدید به عمل آمد که ۱۷ اخطار ارایه و ۹ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل ها پلمب شدند.

در پایان جلسه ستاد کرونا شهرستان رشت پنج نفر از فعالان  واکسیناسیون سراسری در شهرستان رشت شامل ۳ نفر از بسیجیان فعال و ۲ نفر از مرکز بهداشت تجلیل شدند.

شهرستان رشت مرکز استان گیلان با ٨٨١ هزار و ٢١٤ نفر جمعیت در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code