گزارش تصویری اختتامیه سی و سومین جشنواره تئاتر استانی گیلان 

 سی و سومین جشنواره تئاتر استانی گیلان با معرفی برگزیدگان در بخش های مختلف به کار خود پایان داد و دو نمایش «خلیج خوکها» و «سیاریحون» به جشنواره تئاتر فجر راه یافتند.

گیل خبر/ به گزارش مهر، مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره تئاتر استانی گیلان امروز (یکشنبه) در سالن شهید انصاری مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا (س) شهر رشت برگزار شد.

این مراسم با حضور مسئولان استانی، داوران جشنواره، گروه‌های شرکت کننده و جمعی از هنرمندان، اصحاب رسانه و علاقه مندان به تئاتر با رعایت دستور العمل های بهداشتی برگزار شد.

در این دوره از جشنواره شش نمایش «روایت آنکه صبور بود» به کارگردانی «نیما جهان بین»، «رازها و دروغ‌های رام نشده» به کارگردانی «وحید درویشی»، «واحد ۲۲ چه خبره» به کارگردانی «رضا جوشعار»، «خلیج خوک‌ها» به کارگردانی «رضا جوینده»، «سیا ریحون» به کارگردانی «رضا عباسی» و «چهاردیواری» به کارگردانی «عبدالله بهادری» از ۱۴ نمایش ارسال شدن به دبیرخانه به مرحله راه یافته و طی دو روز اجرا کردند.

بعد از دو سال تعطیلی و برگزاری آنلاین جشنواره سی و دوم، سی و سومین جشنواره تئاتر استانی گیلان با حضور پرشور علاقه مندان نوید بخش بازگشت تئاتر استان به روزهای خوب گذشته بود.

این دوره از جشنواره توسط آقایان «پیام دهکردی»، «فرامرز طالبی» و «مهرداد هنرمند» از هنرمندان برجسته تئاتر داوران مرحله نهایی بودند.

آثار و نفرات برگزیده سی و دومین جشنواره تئاتر استانی گیلان به شرح زیر است:

*طراحی لباس: «یاسمن سیدی» و «رضا جوینده» برای نمایش «خلیج خوک‌ها»

*موسیقی: «سعید حسینی» برای نمایش «رازها و دروغ‌ها رام نشده»

*طراحی صحنه: «وحید درویشی» برای نمایش «رازها و دروغ‌های رام نشده»

*بازیگری زن:

هیئت داوران در این بخش از «تینا داوودی» برای بازی در نمایش «سیاریحون» تقدیر کرد.

خانم‌ها «سارا حبیب پناه» برای نمایش خلیج خوک‌ها، «سعیده صدیقی» برای نمایش «سیاریحون» زهرا محمدی برای نمایش «چهار دیواری» به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

*بازیگری مرد:

هیئت داوران سی و سومین جشنواره تئاتر استانی گیلان در این بخش از آقایان «هادی آذرنگ» برای بازی در نمایش «واحد ۲۲ چه خبره» و مسعود منسوبی برای «روایت آنکه صبور بود» تقدیر کرد.

آقایان «شاهد غروی» و «سعید حسینی» برای نمایش «خلیج خوک‌ها» به ترتیب مقام اول و دوم و آقایان «آرش انتظامی» و «وحید درویشی» برای نمایش‌ها «واحد ۲۲ چه خبره» و «رازها و دروغ‌های رام نشده» به صورت مشترک سوم شدند.

*کارگردانی:

در این بخش نیز هیئت داوران آقایان «رضا جوینده» برای نمایش «خلیج خوک‌ها»، «رضا و رسام عباسی» برای نمایش «سیاریحون» و «نیما جهان بین» برای نمایش «آنکه صبور بود» را به ترتیب شایسته مقام‌های اول تا سوم جشنواره دانستند.

*نویسندگی:

هیئت داوران این جشنواره برای این بخش نیز «رضا جوینده» برای «خلیج خوک‌ها»، «حمید ابراهیمی» برای «سیاریحون» و «نیما جهان بین» را برای نمایش «روایت آنکه صبور بود» به ترتیب شایسته کسب رتبه‌های اول تا سوم دانستند.

همچنین در پایان سی و سومین جشنواره تئاتر استانی گیلان دو نمایش «خلیج خوک‌ها» و «سیاریحون» به جشنواره تئاتر فجر راه یافتند.

عکس: هنگامه جعفر پرست