رئیس نظام پزشکی استان قم با اشاره به پایین بودن میانگین واکسیناسیون در استان قم گفت: در استان کلاس‌هایی وجود دارند که در ۱۰ سطح مختلف اقدام به آموزش واکسن هراسی می کنند.

گیل خبر/ به نقل از مهر؛ سید حسن عادلی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد با اشاره به فعالیت اقلیت واکسن هراس در قم افزود: در زمینه آمار واکسیناسیون قم کم‌ترین آمارها را در کشور دارد و در زمینه اقناع سازی آموزش‌های گسترده ایی را برای مقابله با واکسن هراسی برگزار کردیم.

وی بیان کرد: در استان کلاس‌هایی با سوءاستفاده از وجه دینی مردم برای آموزش واکسن هراسی در ۱۰ سطح در حال برگزاری است و خود را زیر پوشش حوزه علمیه معرفی می‌کنند و اگر این نسخه نویسی های غلط و باورهای اشتباه در بین مردم در زمینه واکسن را ادامه دهند آسیب جدی به جان و سلامت مردم وارد می‌کنند چرا که در قالب باورهای اسلامی هدایت می‌شوند.

در ادامه این جلسه معاون مدیریت و منابع استانداری قم گفت: مدیران اجرایی استان تا هفته پیش همکاری خوبی داشتند و طبق آمارها ۹۲ درصد کارکنان ادارات نسبت به واکسینه خود اقدام کرده‌اند.

محمدرضا گروسی افزود: افرادی که هم که واکسن دریافت نکرده‌اند مشکل پزشکی داشتند و باید مدیران اجرایی نسبت فراهم ساختن زیرساخت خدمات غیرحضوری آنان تلاش کنند.

کاریکاتور: مهدی عزیزی