سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه بستری های روزانه گیلان به زیر ۵۰ نفر رسید، گفت: در حال حاضر ۲۴۶ بیمار کرونایی در گیلان بستری هستند.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ دکتر فردین مهرابیان، با بیان اینکه روز گذشته ۴۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های گیلان بستری شدند، اظهار کرد: شش نفر از این بیماران به بخش مراقبت های ویژه منتقل شدند.

وی با اشاره به ادامه روند نزولی کرونا در گیلان، افزود: تعداد کل بستری های کرونایی گیلان ۲۴۶ نفر است که از این تعداد ۵۳ بیمار بدحال هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه بیش از ۹۱ درصد مردم در نوبت اول واکسینه شدند، تصریح کرد: همچنین ۷۷ درصد گلانی ها هر دو دوز واکسن خود را دریافت کردند.

مهرابیانف تعداد واکسن نزده های استان را حدود ۲۰۰ هزار نفر دانست و متذکر شد: همچنین به ۳۷ هزار و ۷۳۸ نفر از جمعیت بالای ۶۰ سال گیلان دوز سوم واکسن کرونا تزریق شده است.

وی در پاسخ به این سوال که «می توانیم ماسک را کنار بگذاریم؟»، تصریح کرد: برای ایجاد ایمنی در برابر کرونا به ویژه ویروس های جهش یافته باید ۸۵ درصد جامعه هدف هر دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند. یعنی هرچقدر پوشش واکسن بیشتر باشد، اطمینان بیشتری داریم.