حل مشکل زباله‌های سراوان که باعث نابودی تالاب انزلی شده نیازمند همکاری سه قوه است.

گیل خبر/ محمدرضا احمدی سنگری  با بیان اینکه تلاش داریم تصمیمات کلان را در اولویت کار خود قرار دهیم اما در کنار آن به مسائل حوزه انتخابیه نیز رسیدگی می کنیم، گفت: گیلان دومین استان کشور به لحاظ فساد اداری است که بسیار تأسف بار است لذا با همکاری دیوان محاسبات و سازمان بازرسی تلاش داریم برخی از مدیران منطقه را جابجا کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه سال ها است به صنایع استان گیلان هیچ توجهی نشده است، عنوان کرد: مجتمع صنعتی «پوشش» بیش از 4 هزار کارگر داشت که می خواستند آن را تبدیل به مجتمع مسکونی کنند که با ممانعت از این کار، طی هر سفر نظارتی به منطقه ای از آنجا بازدید می کنم و تا کنون 75 درصد پیشرفت کرده است. البته باید 400 دستگاه دیگر در این مکان راه اندازی شود تا به صورت مستقیم برای 800 نفر ایجاد اشتغال کند.

وی افزود: شرکت ایران الکتریک 376 نفر سهامدار داشت و واگذاری بدون نظارت، باعث غیرفعال شدن آن شده بود که با حضور رئیس قوه قضاییه وقت، آقای رئیسی قرار شد به این موضوع رسیدگی شود از این رو دادگستری و دادگاه انقلاب نیز ورود کرده و دو نفر از این دو صنایع که باعث از بین رفتن این صنعت شده بودند،  دستگیر شدند.

احمدی در ادامه با تأکید بر اینکه باید به شرکت ایران الکتریک کمک شود، عنوان کرد: 376 نفر سهامدار این شرکت باید به حقوق خود برسند و دولت کمک کند تا دوباره این صنعت راه اندازی شود همچنین در کنار آن شرکت های صنعتی دیگری نیز هستند که باید با پیگیری، راه اندازی و فعال سازی مجدد شود.

این عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در ادامه با اشاره به اقداماتی که در بخش بهداشت و درمان، صورت گرفته است به مشکل زباله سراوان اشاره و بیان کرد: رشت، بندر انزلی و صومعه سرا مستقیما با این زباله ها و شیرابه ها در ارتباط هستند و بیشترین میزان سرطان و بیماری های مختلف را دارند. بیش از 35 سال است که سایت پسماند سراوان، زباله های 17 شهرستان را در خود جای داده و تبدیل به بزرگ ترین انبار زباله شده است. بلندترین درخت گیلان 35 متر است در حالی که اندازه ارتفاع دپوی زباله سراوان بالای 95 متر است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به سفر اعضای کمیسیون آموزش مجلس در هفته های گذشته به گیلان، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس از تالاب انزلی بازدید کردند و متوجه نابودی آن و گیاهان آن شدند. سرمنشأ نابودی تالاب انزلی نیز همان زباله های سراوان است لذا اراده ای جمعی نیاز است که در این خصوص به قالیباف نامه نوشتم تا با یاری مجلس و قوه قضائیه و مجریه بتوانیم مشکل این زباله را برای همیشه برطرف کنیم.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code