مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه از امروز آموزش حضوری مدارس به صورت گروه بندی آغاز می شود، گفت: والدین بر رعایت دستور العمل ها در مدارس نظارت کنند.

گیل خبر/ به نقل از مهر؛ محمد رحمتی با اشاره به اینکه استان گیلان یکی از استان‌های مستعد برای بازگشایی مدارس تعیین شده است، اظهار کرد: گیلان اجازه بازگشایی مدارس از ابتدای آغاز سال تحصیل را داشت.

وی با بیان اینکه مدارس باید بر اساس رعایت پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی و اصولی که مدیران مدارس ابلاغ شده بازگشایی شوند، افزود: اختیار بازگشایی مدارس به شورای مدارس واگذار شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان در ادامه با اشاره به اینکه مدارس می‌توانند بر اساس تصمیم شورای مدرسه و کمیته سلامت فعال در همه مدارس درخواست بازگشایی را به اداره آموزش و پرورش مناطق خود ارائه دهند، گفت: ادارات مناطق نیز درخواست را بررسی و در صورت داشتن شرایط لازم مجوز بازگشایی مدارس را می‌دهند.

وی با بیان اینکه بعد از بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل‌ها و گروه بندی‌های صورت گرفته فعالیت می‌کند، ادامه داد: از امروز آغاز آموزش حضوری در مدارس به صورت گروه بندی است.

رحمتی اضافه کرد: این گروه بندی ها یا از قبل از سوی مدیران مدارس به اطلاع اولیای دانش آموزان رسیده و یا امروز اطلاع رسانی می‌شود.

عدم رعایت دستور العمل ها سبب تعطیلی موقت مدارس می‌شود

وی با بیان اینکه با توجه به متراژ کلاس‌ها دانش آموزان تقسیم بندی و برخی از ایام هفته به صورت حضور و روزهای دیگر را به صورت غیر حضوری آموزش‌ها را دریافت می‌کنند، افزود: تا عادی شدن کامل شرایط آموزش‌ها به صورت تلفیقی انجام می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه همه مدارس در زمینه اجرای کامل شیوه نامه‌های بهداشتی اعم از ضدعفونی کردن توجیه شده‌اند، گفت: دانش آموزان باید فاصله اجتماعی را باید هم در کلاس‌ها و هم در حیاط مدرسه رعایت کنند.

وی با تأکید بر اینکه نظارت‌ها با دقت در حال انجام است، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با گشت‌های مشترک و مستقل در این زمینه اقدام می‌کنند.

رحمتی با بیان اینکه مقرر شده بود ۲۰ درصد مدارس استان گیلان به صورت تصادفی مورد بازدید و بررسی قرار بگیرد که بر اساس گزارش‌ها بیش از این میزان نظارت شده است، اضافه کرد: بازرسی اداره کل نیز در کنار سایر دستگاه‌های نظارتی استان اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه والدین نیز می‌توانند به عنوان ناظر بر عملکرد مدیران مدارس عمل کنند، گفت: در صورت مشاهده هر گونه ایراد و اشکالی در رعایت دستور العمل های بهداشتی مدرسه به صورت موقت تعطیل می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه هیچ چیزی جای آموزش‌های حضوری نمی‌گیرید، افزود: دانش آموزان برای حضور در مدارس اقلام بهداشتی اولیه همانند ماسک و مایع ضدعفونی کننده همراه داشته باشند.