معاون موسسه واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: تاکنون ۵ میلیون دوز واکسن رازی کووپارس تولید کرده‌ایم و با صدور مجوز مصرف اضطرار، پیگیر هستیم تا پایان سال، ۲۰ میلیون دوز واکسن تولید کنیم و در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دهیم.

گیل خبر/ به نقل از ایرنا، محمدحسین فلاح افزود: زمان توزیع عمومی واکسن کرونا رازی کووپارس در سطح کشور وابسته به تصمیم وزارت بهداشت است و زمانی‌که قرارداد منعقد و واکسن پیش خرید شود، می‌توان واکسن را در مراکز مختلف از طریق شبکه‌های بهداشت توزیع کرده و در اختیار عموم مردم در نقاط مختلف کشور قرار داد.

وی از نگارش پروتکل واکسن رازی کووپارس به عنوان دوز بوستر( دوز تقویتی) برای تزریق به سالمندان و کادر درمان و عموم مردم خبر داد و گفت: پس از نگارش پروتکل و دریافت مجوز لازم، واکسن رازی به عنوان دوز بوستر (دوز تقویتی) همه واکسن‌ها تا یک ماه آینده استفاده می‌شود.

فلاح در مورد تزریق واکسن رازی کووپارس به افراد زیر ۱۸ سال اظهار داشت: سازمان غذا و دارو اخیرا برای افراد زیر ۱۸ سال نیز مصوبه‌ای داشته و ما نیز پروتکل ۱۲ تا ۱۸ سال را آماده کرده‌ایم و یک سری بخش ها را در آن مصوبه مشخص کردند که بر اساس آن مجدد پروتکل را اصلاح و به وزارت بهداشت ارسال خواهیم کرد.

 
وی مهم‌ترین مانع پیش روی تولید و تزریق عمومی واکسن کرونا رازی کووپارس را قرارداد ساخت این واکسن دانست و تاکید کرد: قرارداد سفارش ساخت واکسن از سوی وزارت بهداشت باید منعقد شود تا بر اساس آن موسسه رازی اقدام به تولید واکسن کند و بر اساس نیاز کشور باید تولید کنیم و در اختیار جامعه قرار دهیم.  

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code