نماینده ولی فقیه در گیلان با انتقاد از اینکه هر کسی از راه می رسد رزومه می دهد و می خواهد مدیر شود گفت: نیروهای انقلابی که به نظام و مردم اعتقاد دارند باید در تصدی ها گمارده شوند.

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان اظهار کرد: گناه انسان را ذلیل می کند، خانه آخرت را آتش می زند و او را به جهنم می برد.

بسیج در هر عرصه ای ورود داشته، خودنمایی کرده است

وی به آغاز هفته بسیج مستضعفان در هفته آینده اشاره کرد و افزود: افتخار می کنیم بسیج در هر عرصه ای ورود داشته، خودنمایی کرده و ملت ایران خود را مدیون بسیجیان این پابرهنگان عالم اسلام می دانند.

شورای عالی انقلاب فرهنگی دیده بان نظام اسلامی است

امام جمعه رشت با اشاره به صدور حکم اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط مقام معظم رهبری، بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی به منزله چشم و دیده بان نظام اسلامی است.

آیت الله فلاحتی به نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی در لایه های مختلف جامعه اشاره کرد و گفت: سال های گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی افت و خیزهایی داشت و اگر امروز آسیب هایی داریم به دلیل آن است که این شورا در میدان عمل و نظارت به وظیفه خود عمل نکرده است.

وی با بیان اینکه سیاستگذاری، تدوین ضوابط و قوانین و همچنین نظارت سه وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، تصریح کرد: این شورا درباره زنان، تبلیغات، دانشگاه ها، رسانه ها و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن سیاستگذاری خوبی نداشته بنابراین دشمن تا خانه های مردم پیش آمده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با انتقاد از نبود متولیان منسجم درباره مساجد، اظهار کرد: هر کسی می رسد، می گوید متولی مسجد است در حالی که مسجد پایگاه انقلاب بوده و نباید اینقدر به آن بی مهری شود.

هر کسی از راه می رسد رزومه می دهد و می خواهد مدیر شود

آیت الله فلاحتی، خواستار تدوین برنامه و قوانین در راستای جذب میران و استادان دانشگاه ها توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی شد و بیان کرد: هر کسی از راه می رسد رزومه می دهد و می خواهد مدیر شود و در این میان بعضی ها نفوذ و اعمال قدرت می کنند.

وی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی آرایش درست و نظارت خوبی در سال های گذشته نداشته است، تصریح کرد: اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی مر قانون عمل کند روزبه روز ریزش مدیران کمتر می شود.

تکیه دولت به توان داخلی برای مردم ملموس است

امام جمعه رشت به عملکرد یکصد روزه دولت آقای رئیسی رئیس جمهور اشاره کرد و یادآور شد: عملکرد دولت جدید در سه عرصه رویکردی، روحی و انگیزشی و عملکردی بوده ضمن اینکه تکیه دولت به توان داخلی برای مردم کاملا ملموس است.

گرانی روح و روان مردم را آزار می دهد

آیت الله فلاحتی با اشاره به مشکلات مردم در جامعه، اذعان کرد: این روزها گرانی روح و روان مردم را آزار می دهد و در هر بخشی تورم و گرانی داریم.

وی، مسئولیت در نظام اسلامی را به معنای جانفشانی و میدانی عمل کردن خواند و اظهار کرد: وزرای دولت رئیسی حضور جدی و شبانه روزی در عرصه میدانی دارند و این امر از جهت روحی و روانی برای مردم آرامش ایجاد کرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه در بررسی عملکرد مسئولان باید انصاف رعایت شود، تصریح کرد: ایران در واکسیناسیون دارای رشد است ضمن اینکه گیلان رتبه نخست کشوری واکسیناسیون را به خود اختصاص داده و از این بابت از تمام متولیان و دست اندرکاران تشکر می کنم.

آیت الله فلاحتی، پرداخت حقوق کارکنان بدون استقراض را از موفقیت های دولت جدید دانست و خاطرنشان کرد: در کالای اساسی ذخیره خوبی در کشور داریم و این از موفقیت های دولت محسوب می شود.

وی، خروج مسکن از رکود را از برنامه های دولت برشمرد و اظهار کرد: تعامل با همسایگان سالم غیر زورگو و حضور در سازمان شانگهای از جمله موفقیت های دولت است.

دولت موانع و مشکلات را به مردم بگوید

امام جمعه رشت با اشاره به نگرانی های مردم، بیان کرد: افسارگسیختگی در ارتقا و ارتفاع قیمت کالای اساسی پیش آمده و دولت باید با سرعت بیشتری در این بخش تلاش کند ضمن اینکه موانع و مشکلات را به غیر از آنها که به مصلحت نیست، به مردم بگوید.

آیت الله فلاحتی بر تغییر سریع مدیران گذشته توسط مسئولان کشوری و استانی تاکید کرد و افزود: نیروهای انقلابی که به نظام و مردم اعتقاد دارند باید در تصدی ها گمارده شوند.

مشکل آب در برخی مناطق گیلان بحرانی است

وی با بیان اینکه موضوع آب به ویژه آب شرب در برخی مناطق گیلان به مرحله بحرانی رسیده است، تصریح کرد: استاندار و متولیان مربوطه باید برای رفع بحران آب با سرعت عمل کنند.

انسان با عمل به سیره اهل بیت علیه السلام در دنیا و آخرت سعادتمند می شود

نماینده ولی فقیه در گیلان، پیرامون حقوق امامان معصوم علیه السلام بر انسان ها در راستای سبک زندگی اسلامی، بیان کرد: حق تبعیت از امام الهی شامل تمام لایه های زندگی انسان ها می شود و اگر خود را ملزم به آنچه اهل بیت علیه السلام بیان فرمودند بدانیم، در دنیا و آخرت سعادتمند می شویم.