افشین جعفری خواه
۱۴۰۰/۰۸/۲۷ ۱۲:۱۶ چاپ
جوانان را دلسرد نکنید!

گیل خبر/افشین جعفری خواه

این نوع تصمیمات خلق الساعه و هیجانی که کمتر رنگ و بوی منطق در آن دیده می شود از مجلس فعلی دور از انتظار نیست منتها آنچه برای من تعجب بر انگیز است که چرا چهار نماینده گیلان این طرح را امضا کردند؟ هر گیلکی خودش و یا یک نسل قبلش خوب بیاد دارد که در خانه های مردم مرغ , خروس,اردک,غاز, گاو, سگ و گربه بود و مصداق آن هم داستان حسنک کجایی کتاب درسی, چرا آن نوع از زندگی مسالمت آمیز که اتفاقا بومی هم بود مضر و خطرناک تصور نمی شد؟گاه اگر گوساله ای در فصل سرما به دنیا می آمد برای آنکه از سرما در امان باشد در گوشه ای از اتاق نگه می داشتند. سگها و گربه ها به عنوان حیوانات آزاد خانگی در همان محیط زاد و ولد می کردند و غذا می خوردند و اتفاقا بچه ها هم با آنها بازی می کردند و تر و خشک هم می کردند.و هر خانواده ای کلی هم بچه داشت , پس فرزند آوری هیچ ربطی به داشتن حیوان خانگی ندارد , امروز میانسالان و سالمندانی هستند که وظیفه فرزند آوری را انجام دادند و برای بهبود روحیه و امید بیشتر به زندگی حیوان خانگی دارند و اتفاقا نمازشان هم پا برجاست .

آقایان نماینده مجلس! شما واقعا می دانید چه چیزی را امضا کردید اگه می دانید که باید پاسخگوی مردم باشید و اگر نمی دانید بگذارید بخشی را به شما بگویم.

شما می دانید که ایران زبده ترین دامپزشک های غرب آسیا را دارد؟شما می دانید که در ایران چندین بیمارستان شبانه روزی دامپزشکی با تعداد وسیعی از نیروهای متخصص دارند کار می کنند؟ شما می دانید که در ایران مجهزترین بیمارستان تخصصی دامپزشکی داریم که از حیث فضا تجهیزات در قاره اروپا هم مشابه آن نیست و شاید در آمریکا باشد؟ شما می دانید که رشته های تخصصی و فوق تخصصی در دامپزشکی در دانشگاهها برقرار است و این متخصصان چون در ایران کار هست مهاجرت نکردند؟ شما می دانید که طی این چند روز برخی از متخصصین دامپزشکی که امکان کار کردن در خارج از ایران را دارند چمدانشان را آماده کردند؟ شما می دانید چه تعداد شهروند موافق را به مخالف با نظام دارید تبدیل می کنید؟ شما می دانید چه تعداد شرکت های فعال و صادر کننده در حوزه غذا و تجهیزات حیوانات خانگی با مجوز دارند در ایران کار می کنند که با این طرح تجارت و بازرگانی آنها یک شبه نابود می شود؟ شما می دانید در همین چند سال که تحریم ها شدید شد ما آنقدر قوی شدیم که در این حوزه کلی ارزآوری داشتیم؟

من خود یک تولید کننده هستم که از آمریکا درخواست خرید داشتم و تحریم ها مانع بود امروز هم از اروپا درخواست هست و داریم با افتخار و با نام ایران به سوی صادرات می رویم. شما می دانید که آنقدر به مردم و دارندگان حیوانات خانگی استرس وارد کردید که مدام در درونشان دارند شما و خانواده تان را نفرین می کنند؟ شاید بگویید که ما را باکی نیست اما یقین کنید که دارید سرمایه های اجتماعی را هدر می دهید و نابود می کنید. ایران و جامعه مدنی ایران قوی است و بگذارید که قوی بماند. این تحریم های اخیر اگر بر هر کشوری وارد شده بود نیست و نابود می شد اما مردم ایستادند حتی با کرونا, با سومدیریت, با تصمیم گیری های غلط مردم ایستادند.

آقایان ! شما به عنوان نماینده ی اقلیتی ازگیلان نمی توانید برای یک کشور نسخه بدون کارشناسی و بدون مطالعه بپیچید این در وظایف نمایندگی تعریف نشده, براساس اصل بیست و هشتم قانون اساسی مردم در انتخاب شغل آزادند تا جایی که مغایر با اسلام و حقوق عمومی نباشد, یکی از وظایف نمایندگی صیانت از قانون اساسی است و قوانین موضوعه نباید با قانون اساسی مغایرت داشته باشد.

آقایان! می دانید که ما چقدر استاد در دانشگاه در رشته های دامپزشکی داریم؟شما می دانید متخصص رادیو لوژی و تصویر برداری داریم؟ متخصص چشم داریم؟ متخصص و فوق تخصص جراحی داریم؟ متخصص در حوزه زاد و ولد داریم؟شما می دانید که برای حیوانات خانگی بیمارستان مجهز به آمبولانس داریم؟ گویا این رشته های علمی را در ایران دست کم گرفتید دامپزشک های ایران چگونه توانستند به این درجه از تجربه ومهارت و اعتماد به نفس برسند ؟ با تعامل با مردم, با صاحبان حیوانات خانگی, این سرمایه ی اجتماعی حاصل چند دهه کار و تلاش شبانه روزیست و نمی شود شما با یک قیام و قعود با سرنوشت و و سرمایه و عمر چند صد هزار متخصص بازی کنید.

اگرچه عده ای فکر کردند که این طرح تصویب شده اما من می دانم که هنوز در ابتدای راه هست و این سیبی که شما به بالا پرتاب کردید هزاران چرخ می خورد تا برسد زمین, می شود از دستور کار مجلس خارجش کرد .مقام معظم رهبری به تازگی کوچاندن و تشویق جوانان دانشگاهی به مهاجرت را خیانت دانستند.اگر به کنه فرمایشات ایشان دقت کنید معنایش این است که جوانان باید بمانند و به کشور خدمت کنند و ما نباید عقب مانده باشیم, اخیر نامه برای ایشان نوشتند که اگر روند مهاجرت پزشکان با همین سرعت صورت گیرد در آینده بحران متخصص خواهیم داشت ؟

آقایان ! تاکنون فکر کردید که چرا متخصص در این ایران پرورش می یابد اما در کشور دیگری بازدهی می دهد؟ چون شمایانی همیشه بودند که جوانان را دلسرد کردند.

حضور حیوانات وحشی در دانشگاه نلسون ماندلا جایی که من اونجا دکترا خوندم در آفریقای جنوبی گاهی میمونها می امدند و غذا بچه ها رو از روی میز می دزدیدند و فرار میکردند و رستوران مجددا و رایگان غذای دیگری می داد من نمی دونم چرا ما فکر می کنیم هر جا ما هستیم باید اونجا هیچ حیوانی نباشه؟!!!!!!

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code