گزارش تصویری تئاتر تروما در بندرانزلی

تئاتر تروما کاری از کارگاه تولید تئاتر آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی فریاد در بندرانزلی بر روی صحنه رفت.

گیل خبر/ به گزارش گیل خبر، تئاتر تروما کاری از کارگاه تولید تئاتر آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی فریاد با نویسندگی و کارگردانی جواد لاله دوست از روز شنبه در بندرانزلی بر روی صحنه رفت.

جواد لاله دوست در خصوص این نمایش گفت: ما تمرینات خود را از سال گذشته شروع کردیم و به خاطر شرایط کرونایی این نمایش با تاخیر به اجرا در آمد و در این یک سال بازیگران این نمایش به تمرینات بیشتری در نقش خود پرداختند.

کارگردان این نمایش با اشاره به انتخاب اسم تروما برای این نمایش گفت: تروما یک ضربه یا آسیب روحی می باشد که به فرد وارده شده و آن فرد ممکن است سال ها یا تا آخر عمر با این تروما روحی درگیر باشد و نتواند از آن خلاص شود. این نمایش در خصوص همین افراد است که آسیب روحی بعد از تبعات تجاوز جنسی را مورد بررسی قرار می دهد و چه اتفاقاتی بعدا برای این افراد می افتد. در اصل ما اتفاق و تاثیرات روحی و روانی این مشکل و معضل اجتماعی را که هم در جامعه و هم در جهان داریم و در آن زن و مرد و پیر و جوان نمی شناسد، سعی کردیم به آن بپردازیم و این آگاهی و آموزش را به خانواده ها بدهیم البته این کار مثبت پانزده سال می باشد و کودکان و خردسالان نمی توانند از این نمایش دیدن کنند ولی خانواده ها و پدر و مادرها می توانند از این نمایش دیدن کنند و این نمایش می تواند آموزشی برای خانواده ها باشد تا بتوانند با فرزندانشان به راحتی صحبت کنند و اگر چنین اتفاقاتی روی داد فرزندان بتوانند به خانواده هایشان بیشتر اعتماد کند و حرف دلش را به پدر و مادرش بزند.

گفتنی است این نمایش از روز شنبه ۲۲ آبان به روی صحنه رفته است و تا ۲۸ آبان از ساعت ۱۸ در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرانزلی ادامه دارد.

بازیگران: دریا صیددوست، مبینا فدایی نژاد، آسیه عسکرپور، مائده نوری و حامی علیمحمدی

دستیاران صحنه: زینب احمدی، ریحانه فتاحی، زهرا دلیری، امید بحری و یاشار باقری

طراحی پوستر: دریا صیددوست
طراحی نور: اشکان آتش روز
نوازنده: محمود اسدی
مشاور حقوقی: امیر امیری نژاد
عکاس: کیومرث خوش صفت، نیما مقصودی و با تشکر از علی سمرقندی
ساخت تیزر: دریا صیددوست

عکس: علی سمرقندی

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code