احتمال شدید ریزش ساختمان به دلیل گودبرداری غیراصولی در رشت+عکس

یک ساختمان دو طبقه در گلسار رشت بر اثر گودبرداری برای ساخت‌وساز ساختمانی در مجاورتش، احتمال ریزش پیدا کرده است.

گیل خبر/ به گزارش فارس، در سال‌های اخیر و با توجه به افزایش تراکم در مناطق مختلف استان و همچنین افزایش تعداد طبقات و نیاز بیشتر به تأمین پارکینگ و سایر سطوح خدماتی در ساختمان‌ها، عمق گودبرداری نیز بیشتر شده است.

متأسفانه بسیاری در به‌کارگیری تمهیدات ایمنی لازم در گودبرداری و خساست در هزینه‌کرد لازم برای افزایش ایمنی تلفات سنگین مالی و جانی را برای همسایگان خود رقم‌زده‌اند که این برخلاف رویه اصول مهندسی و حساسیت ویژه در گودهای عمق زیاد است.

در رشت نیز تصاویر نشان از احتمال خطر شدید ریزش در یک ساختمان دوطبقه در منطقه گلسار رشت بر اثر گودبرداری برای ساخت‌وساز ساختمانی تهدید می‌کند.

شهرام مؤمنی رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با تأیید این خبر اظهار کرد: بر اثر گودبرداری برای ساخت یک ساختمان در خیابان ۹۸ گلسار، یک ساختمان دوطبقه در مجاورتش احتمال ریزش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه برای این ساختمان تازه‌ساخت شمع گذاری هم انجام‌شده گفت که نیرو‌های آتش‌نشانی و کارشناسان فنی شهرداری برای بررسی بیشتر و پیشگیری از هرگونه حادثه‌ای در منطقه حضور دارند.

علی‌رغم همه این موارد به نظر می‌رسد باید متولیان امر حساسیت بیشتری در صدور مجوز ساخت‌وساز برای چنین ساختمان‌هایی را به خرج دهند تا شاهد تلفات سنگین مالی و جانی برای مردم نباشیم.