نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه در سال های اخیر ورزش استان به محل تاخت و تاز سیاسیون تبدیل شده است، گفت: برخی به دنبال روی کار آوردن اطرافیان خود هستند.

گیل خبر/ به نقل از ایلنا؛ آیت الله رسول فلاحتی در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر رشت با اشاره به اینکه امروز تعدد مراکز فرهنگی به معضلی در کشور و استان تبدیل شده است، گفت: عدم همکاری و همگرایی و موازی کاری از مهم‌ترین مشکلات در حوزه فرهنگی است.

وی در ادامه به وضعیت استان گیلان اشاره و با بیان اینکه فقر این استان در زیر پوشش سبز آن پنهان شده است، افزود: در سال‌های گذشته هیچ تلاشی برای بهبود وضعیت و پیشرفت و توسعه گیلان انجام نشده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ظرفیت‌های فراوان موجود در این استان، تأکید کرد: باید بیش از این در حوزه‌های مختلف به ویژه بخش فرهنگی کار شود.

وی همچنین به ورود نیروهای جوان در شورای شهر رشت اشاره و با بیان اینکه آسیب‌های فرهنگی در گیلان به دلیل نبود هماهنگی‌ها است، اضافه کرد: در امور فرهنگ دستگاه‌های متولی مشخص هستند باید با وحدت رویه فعالیت‌های لازم و تأثیرگذار در این زمینه انجام دهند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه باید به مرور در زمینه انتصاب مدیران استانی اقدام شود، افزود: در سال‌های اخیر در بخش‌های مختلف به ویژه حوزه ورزشی شاهد آسیب بوده ایم.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه با اشاره به اینکه حل مشکلات فرهنگی به وسیله افرادی که خود مشکل دارند غیر ممکن است، ادامه داد: باید فرهیختگان دانشگاهی و حوزوی در این زمینه ورود کنند.

وی با تأکید بر لزوم حمایت از تولید داخل و همراهی شورای شهر رشت به ویژه کمیسیون فرهنگی برای تبلیغ این کالاها در سطح شهر، تصریح کرد: شورای شهر رشت باید برنامه محور حرکت کند.

امام جمعه رشت همچنین بر ضرورت ارتباط کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با دستگاه‌های فرهنگی تأکید کرد و گفت: در آینده نزدیک از جوانان خوش فکر دیندار و اهل تدین در امور مدیریت استان استفاده می‌شود و باید جهادی کنند.

وی با اشاره به لزوم ارتقای نظارت در بخش‌های مختلف مدیریت شهری از سوی شورای شهر رشت، ادامه داد: باید فعالیت‌ها به ویژه در حوزه فرهنگی بر اساس برنامه و ایجاد اتاق فکر انجام شود.