سخنگوی علوم پزشکی گیلان عنوان کرد
۱۴۰۰/۰۸/۱۸ ۱۰:۰۱ چاپ

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، یکی از مهمترین عوامل نارنجی شدن رودبار را همجواری با سایر استان ها دانست و افزود: ورود مسافران به گیلان زمینه نارنجی شدن شهرستان ها را فراهم می کند.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ دکتر فردین مهرابیان ؛  شهرستان های ماسال، شفت، املش و سیاهکل را در وضعیت آبی کرونایی دانست و تصریح کرد: شهرستان رودبار وضعیت نارنجی دارد و سایر شهرستان ها زرد هستند.

وی یکی از مهمترین عوامل نارنجی شدن رودبار را همجواری با سایر استان ها دانست و افزود: ورود مسافران به گیلان زمینه نارنجی شدن شهرستان ها را فراهم می کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از شهروندان خواست همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت و از عادی انگاری بیماری اجتناب کنند و گفت: مردمی که هنوز دوز اول واکسن را دریافت نکرده اند هرچه زودتر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

مهرابیان، با بیان اینکه واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی به پیشگیری و کاهش ابتلا کمک می کند، متذکر شد: بیش از ۳۰۰ پایگاه واکسیناسیون ثابت و متغیر در سطح استان مشغول واکسینه کردن مردم در نوبت های اول، دوم و سوم هستند.

وی از بستری شدن ۵۹ بیمار جدید طی روز گذشته در بیمارستان‌های گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۷۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۵۴ بیمار بدحال داریم.