مژگان شفاعتی
۱۴۰۰/۰۸/۱۸ ۰۰:۰۰ چاپ

گیل خبر/ مژگان شفاعتی

کسی را سراغ دارید که از پول، درآمد و سود بیشتر،بدش بیاید؟!
آیا خود شما برای داشتن شغلی پردرآمد و نان و آب دار، سر و دست نمی شکنید؟!
می شناسید فرد یا افرادی را که فقط برای رضای خدا کار کرده و در ازای کاری که انجام می دهند، دستمزد نخواهند؟!
همه انسان ها در ازای کار و تلاش به دنبال کسب درآمد برای رفاه خود و خانواده بوده و هستند و برای کسب درآمد بیشتر حتی از ساعت استراحت و تفریح خود می کاهند.
اما خیلی ها هم هستند بدون اینکه از جای خود تکانی بخورند، هم شغل چرب و چیلی داشته و هم سودشان از پارو بالا می رود!
این افرادی کسانی هستند که سود خالص ناشی از فعالیت نداشته شان، بیشتر از درآمد بوده وبرای حفظ این موقعیت از همه دالان ها و پستوهای باورنکردنی و دور از ذهن تان،عبور می کنند.
این افراد فرصت طلب، خودخواه و سودجود که متأسفانه در هر قشر و صنفی حضور دارند، با یک 2+2 ساده چنان یک شبه به ثروت هنگفت می رسند که محاسبه اش ،حتی برای ماشین حساب هم خوشایند است، چه برسد به خودشان!
آنها سرمایه‌ داران بی‌درد و دلالان سودجو و فرصت‌طلبی هستند که نبض اقتصاد کشور در دست شان چه کُند بزند و چه تند، هر ثانیه پول های بی زبان این ملت است که راهی جیب هایی می شود که نه عرض دارد و نه طول و هر چه سود بیشتر شود، باز هم جا دارد مانند طمع بی پایان شان!
به نظر شما چه می شود که گرانی از یک طرف کمر مردم را خم و از آن طرف دیسک کمر خفیف سرمایه دار را کم وعلاج می کند؟!
این سرمایه داران هر روز بر روی یک گزینه دست گذاشته و برای تامین منافع خود در ابتدا با ایجاد جنگ روانی- رسانه ای وارد عرصه می شوند و تا رسیدن به اهداف بلند مدت خود، خون مردم را در شیشه می کنند.آنها حمایت و همراهی افرادی را در بدنه دولت دارند که به واسطه نزدیکی به آنها از هر گونه سوال و جواب در امان بوده و همچنان چهار نعل می تازند.
یک روز سراغ دارو می روند . یک روز دیگر نانشان را در روغن کالاهای اساسی می کنند. روز بعد برق شگفت انگیز طلا هوش از سرشان می پراند و لحظه ای دیگر سراغ لبنیات رفته و حکایت گاوِ نُه مَن شیر را به رخ می کشند.
اما یک سوال بزرگ که سوال همه مردم است، اینکه چرا دولت و مقام های نظارتی آستین را بالا نزده و به قول معروف " کاری نمی کنند"؟!
مگر می شود صدای مردم به گوش دولتمردان نرسیده باشد؟!
مگر خود آنها خرید نمی کنند و از گرانی ها بی خبرند؟!
راستی نقش دولت درتعیین قیمت کالاها و خدمات در نظام اقتصادی تا کجاست؟!
آیا مقصر این گرانی های سرسام آور دولت است و با این توپ چهل تکه، هم در زمین خود بازی می کند و هم در زمین سرمایه داران، تحریم و ...؟!
آیا دولت قصد دارد از شاباش های عروس هزار داماد گرانی، خزانه خالی خود را پر کند به جبران کسری بودجه وهزینه هایی که دارد؟!
نگارنده متن نه قصد دارد که اعتماد عمومی سلب شود و نه اینکه با سرمایه گذاران خصومت و پدر کشتگی دارد.زیرا آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است.
نگارنده این متن معتقد است ، باز گذاشتن دست سرمایه گذاران و همه آنهایی که دستی برآتش اقتصاد این کشور دارند باید حد و مرزی داشته باشد.
در این کشور تعدادی از سرمایه گذاران به واسطه نزدیکی به مقامات حکومتی و دسترسی آسان به منابع و اموال عمومی این کشور به راحتی آب خوردن، می توانند نبض های اساسی این کشور به ویژه در عرصه اقتصاد و معیشت خانواده ها را در دست گرفته و از گرانی های خود خواسته سود های کلان به جیب بزنند.
و در این بازار وانفسای بدون نظارت و بازرسی از افزایش قیمت هایی که خودشان به وجود آورده اند، کیف شان کوک است.
باید دست های پشت پرده این گرانی ها را شناخت و با عزمی راسخ و به دور از هر گونه اغماض و سهل انگاری، محاکمه و مجازات کرد. چیزی که مردم این کشور سال هاست آن را از دولتمردان خواسته اند.
وظیفه تک تک دولتمردان است که در این مورد حساس، وارد عمل شده و به سهم خود نقش مهمی برای مهار گرانی های افسار گریخته داشته و در عمل ثابت کنند که براستی دغدغه خدمت رسانی به مردم به ویژه اقشار کم درآمد جامعه را دارند.
در این زمینه ، دادستان کل کشور از ورود دادستانی به موضوع گرانفروشی ها ی اخیر خبر داد و گفت: گرانی‌های اخیر پشت پرده دارد که نهادهای امنیتی و اطلاعاتی هم باید به این موضوع ورود کنند.
حجت الاسلام محمد جعفر منتظری، موضوع گرانفروشی در صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی است، اما ما اعلام کردیم به لحاظ اینکه مسئله گرانی‌ها برای مردم مشکلات زیادی ایجاد می‌کند، دادستانی هم در کنار سازمان تعزیرات به این موضوع ورود کند.
وی افزود: یکی دو ماه است که به صورت افسار گسیخته گرانی در برخی از نیازهای مردم را مشاهده می‌کنیم، به نظر می‌رسد پشت پرده‌هایی دارد.
دادستان کل کشور بیان کرد: پشت پرده‌های این گرانی‌ها را دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی باید دنبال کنند اما برخورد با گران فروشانی که بی ضابطه قیمت‌ها را بالا می‌برند جز وظایف و تکالیف سازمان تعزیرات حکومتی است.