امام جمعه رشت با اشاره به شکست مفتضحانه ارتش آمریکا از سپاه ایران، گفت: عزت دولت‌های منطقه در دوستی با ایران است.

گیل خبر/ به گزارش مهر، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به فرا رسیدن با اشاره به تعیین ۱۴ آبان ماه در تقویم ملی به عنوان روز فرهنگ عمومی، اظهار کرد: فرهنگ حاکم بر جمهوری اسلامی ایران برگرفته از قرآن، سنت پیامبر و دین اسلام است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در سال‌های اخیر به فرهنگ اسلامی حاکم بر جامعه آسیب وارده شده است، گفت: نقش فرهنگ در اصلاح امور جامعه غیر قابل انکار است. رفع مشکلات اقتصادی نیازمند زیرساخت های فرهنگی است.

امام جمعه رشت با اشاره به وجود زیر ساخت‌های لازم در حوزه فرهنگی بر لزوم تقویت آنها تأکید کرد و افزود: جامعه برای توسعه در همه بخش‌ها نیازمند فرهنگ است.

وی در ادامه به مطرح شدن طرح حمایت از خانواده در مجلس اشاره و اضافه کرد: قانونگذاری و نظارت بر اجرای آن از مهم‌ترین وظایف مجلس است و که این موضوع باید در حوزه خانواده با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر لزوم جلوگیری از پیر شدن جمعیت کشور به ویژه در این استان، تصریح کرد: برای این کار نیازمند تشکیل بسیج همگانی هستیم تا آسیب‌های وارده از اجرای طرح‌های گذشته جبران شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن از هر فرصتی برای ضربه به انقلاب و نظام اسلامی استفاده می‌کند، افزود: مسئولان نباید اجازه دهنده تا این فرصت‌ها به وجود آید.

آیت الله فلاحتی به در پیش بودن سالروز تصویب لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی اشاره و با بیان اینکه امام خمینی (ره) به تصویب این لایحه اعتراض کرد، ادامه داد: به عقیده امام راحل این لایحه در راستای تحقیر ملت ایران بود.

وی همچنین با اشاره به سالروز شهادت شهید طهرانی مقدم، گفت: با تلاش این شهید بزرگوار امروز ایران به توانمندی موشک‌های نقطه زن دست یافته است، افزود: امروز به واسطه تلاش‌های این شهید بزرگوار و تیمش در برابر قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مستأصل است.

امام جمعه رشت به ماجرای دزدی دریایی ارتش تروریست آمریکا اشاره و اضافه کرد: با حضور توانمند و قدرتمندانه نیروی‌های سپاه پاسداران آمریکا در این دزدی دریایی شکست مفتضحانه ای را تجربه کرد.

وی با بیان اینکه یکی از توصیه‌های ما به دولت‌های منطقه این است که دست دوستی به سمت ایران و ملت ایران دراز کنند، ادامه داد: عزت دولت‌های منطقه در دوستی با ایران است نه جیره خواری آمریکا.