در آستانه از سرگیری مذاکرات وین ، وزارت خزانه داری دولت بایدن در ادامه سیاست های یکجانبه گرایانه و شکست خورده آمریکا، تحریم های جدیدی علیه چهار فرد و دو نهاد ایرانی اعمال کرد.

گیل خبر/ به نقل از ایرنا: وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه به وقت محلی، نام چهار فرد و دو شرکت در شهرهای اصفهان و قم ایران و نیز یک نفتکش عمانی با پرچم لیبریا را به فهرست تحریم های دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا اضافه کرده است.

شرکت "کیمیا پارت سیوان با مسوولیت محدود" و شرکت "اوج پرداز ما دو نفر" دو نهادی هستند که به فهرست تحریم های آمریکا افزوده شده اند.
معاون خزانه داری آمریکا با تکرار فرافکنی ها و لفاظی های آمریکا علیه ایران به دلیل نفوذ منطقه ای ایران مدعی شده است که این افراد و نهادها به دلیل حمایت از برنامه های هواپیماهای بدون سرنشین ایران و تهدید منافع آمریکا  تحریم شده اند.
اعمال تحریم های جدید از سوی وزارت خزانه داری دولت دموکرات جو بایدن در حالی است که روز چهارشنبه ایران به رغم فضاسازی ها، زمان از سرگیری مذاکرات با اعضای ۱+۴ را اعلام کرد.
این تحریم ها در حالی اعمال می شود که دولت دموکرات بایدن که از منتقدان خروج دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق امریکا از برجام است، نه تنها به رغم برگزاری شش دور مذاکرات وین، تاکنون اقدامی جدی برای بازگشت به تعهداتش انجام نداده و فقط شعار باز بودن مسیر دیپلماسی با ایران را می دهد، بلکه همان سیاست های شکست خورده دولت ترامپ را ادامه می دهد.