نماینده ولی فقیه در گیلان به واردات چای خارجی به استان به وِیژه لاهیجان اشاره کرد و گفت: ورود چای خارجی به گیلان شبه خیانت است و از تعزیرات حکومتی می خواهیم این موضوع را با جدیت بررسی کند.

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان اظهار کرد: شنبه هفته آینده مصادف با ۲۳ ربیع الاول سال ۲۰۳ هجری قمری است که شهر قم به وجود نورانی حضرت معصومه سلام الله علیها نورانی شد.

وی به سالروز ۱۳ آبان مصادف با پنجشنبه هفته آینده اشاره کرد و افزود: تبعید امام رحمه الله علیه به ترکیه در سال ۱۳۴۳، شهادت دانش آموزان در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در سال ۱۳۵۸ که به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده، از رخدادهای ۱۳ آبان است.

تسخیر لانه جاسوسی پاسخی به جنایت کودتای سال ۱۳۳۲ بود

امام جمعه رشت با بیان اینکه هر قدر زمان پیش می رود نورانیت جمله امام رحمه الله علیه مبنی براینکه “تسخیر لانه جاسوسی آمریکا انقلاب دوم بود” را بیشتر درک می کنیم، تصریح کرد: تسخیر لانه جاسوسی پاسخی به جنایت کودتای سال ۱۳۳۲ بود.

آیت الله فلاحتی به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با سران کنفرانس اسلامی اشاره کرد و گفت: اسلام دین جامعی است و قدرت اداره جوامع بشری را دارد و در این راستا مقام معظم رهبری همه را پیرامون جامعیت دنیای اسلام توصیه فرمودند.

وحدت امت اسلام فریضه قطعی قرآنی است

وی با اشاره به اینکه وحدت امت اسلامی یک اصل راهبردی و فریضه قطعی قرآنی است، بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار قرار دارد و محور مقاومت در دنیا به ویژه غرب آسیا شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به مذاکرات معنادار ایران با ۱+۴ در بروکسل اشاره کرد و یادآور شد: ایران در این مذاکرات می خواهد بگوید روش های گذشته خلاف سیره نظام اسلامی بود.

“اقدام در مقابل اقدام” تغییر سیاست جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات برجام است

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه “اقدام در مقابل اقدام” تغییر سیاست جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات برجام است، اظهار کرد: به مذاکره کنندگان ایرانی توصیه می کنیم انفعال پذیر نباشند، توپ را به میدان طرف مقابل بیندازند، میان اروپایی ها و آمریکا انشقاق ایجاد کنند ضمن اینکه خواسته هایی که دیگران از ایران دارند، از رژیم صهیونیستی نیز داشته باشند.

ورود چای خارجی به گیلان شبه خیانت است

وی به واردات چای خارجی به استان گیلان به وِیژه لاهیجان اشاره کرد و افزود: ورود چای خارجی به گیلان شبه خیانت است و از تعزیرات حکومتی می خواهیم این موضوع را با جدیت بررسی کند زیرا بعید نیست کسانی می خواهند به صنعت چای ما ضربه بزنند.

امام جمعه رشت با اشاره به مشکل ایجاد شده در عرضه بنزین در جایگاه های سوخت، بیان کرد: از ملت ایران به ویژه مردم گیلان که از خود صبوری نشان دادند قدردانی می کنم.

آیت الله فلاحتی به تودیع و معارفه استاندار گیلان در روز گذشته اشاره کرد و گفت: از تلاش های استاندار قبلی قدردانی می کنیم و استاندار جدید با توجه به سوابق مدیریتی و تجربه ای که دارد، نشان می دهد از توانمندی های لازم برای اداره استان برخوردار است.

وی با توصیه به استاندار گیلان و شهردار رشت مبنی براینکه به فکر ساماندهی مشکلات مردم باشید، تصریح کرد: همه مدیران و مسئولان باید برای کمک به استاندار جدید تلاش کنند و دیگر جای تخریب نیست البته نقد جای خود را دارد.

استاندار گیلان و شهردار رشت فسادستیزی را سرلوحه کار خود قرار دهند

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید براینکه استاندار و شهردار رشت فسادستیزی را سرلوحه کار خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد مطالبه مردم و خواسته رئیس جمهور است و باید سرلوحه برنامه تمام دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

حقوق معوقه کارگران را پیگیری کنید

آیت الله فلاحتی، خواستار پیگیری حقوق معوقه کارگران توسط استاندار گیلان و شهردار رشت شد و اظهار کرد: حقوق کارگران برخی شرکت ها ۲ تا ۳ ماه عقب افتاده و این موضوع نیازمند بررسی و پیگیری است.

تلاش کنید کارخانه ای در گیلان تعطیل نشود

وی با بیان اینکه تلاش کنید کارخانه ای در گیلان تعطیل نشود، یادآور شد: مسئولان قانون را معیار فعالیت های خود قرار دهند و براین اساس برنامه ها را اجرا کنند.

امام جمعه رشت پیرامون حقوق امام معصوم علیه السلام بر انسان ها در راستای سبک زندگی اسلامی، بیان کرد: روایاتی داریم که به تبعیت از حجت خدا توصیه شده زیرا اطاعت از اهل بیت علیه السلام منطبق بر عقل و به نفع دنیا و آخرت انسان است.

آیت الله فلاحتی، تربیت اهل بیت علیه السلام را بهترین شیوه عنوان کرد و افزود: اگر جامعه نیازمند انسان های صالح در عرصه مدیریتی باشد، کسانی که در مکتب اهل بیت علیه السلام تربیت شدند می توانند مدیریت جامعه را به عهده گیرند.