حل و فصل اختلاف ۳۸ ساله با تلاش اعضای شورای حل اختلاف دهستان لیسار

رییس توسعه حل اختلاف استان گیلان از فصل خصومت ۳۸ ساله خانوادگی در شورای حل اختلاف حوزه قضایی بخش کرگانرود خبر داد.

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه حل اختلاف استان گیلان، حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی معاون محترم قضایی رییس کل دادگستری استان گیلان در امور شوراها در زمینه چگونگی برقرای سازش در این پرونده اظهار داشت:

به تاریخ ۱۴٠٠/٠۷/٠۱ در اجرای ماده ۱۱ قانون شورای حل اختلاف، پرونده ای با موضوع تسلیم و تحویل مبیع مورد معامله یک قطعه زمین ۱۷۵٠ متری در منطقه لیسار حوزه قضایی بخش کرگانرود، با ارزش تقریبی بیش از ۲میلیارد تومان باهدف برقراری صلح و سازش توسط ریاست محترم حوزه قضایی بخش کرگانرود به شورای حل اختلاف دهستان لیسار ارجاع گردید.

این پرونده که اختلاف چندین ساله خانوادگی بوده ، با کارِ گروهی مشترک شعبه صلحیِ دهستان لیسار و شعبه دوم شورای حل اختلاف کرگانرود با اعلام رضایت کامل طرفین منجربه سازش شد.

نظربه اینکه ۳۸ سال قبل خوانده (پدرشوهر خواهان) ملکی را بعنوان مَهریه به عروس خود داده و پس از گذشت چندین سال از تحویل ملک امتناع می نمود، خواهان با طرح چندین باره خواسته خود، با بی توجهی خوانده مواجه که این امر موجبات بروز اختلافات شدید درمیان اعضای خانواده شده بود.
سرانجام خوانده که پیرمرد ۸۲ ساله بوده درجلسه دادرسی اعلام نمود که شورا را به عنوان مرجع رسیدگی به این اختلاف قبول داشته و خواهانِ حل قضیه با نظر و رأی شورا می باشد.

با تلاش های اعضای پرتلاش و توانمند شورای حل اختلاف دهستان لیسار و شعبه دوم شورا و دعوت ازمعتمدین و بزرگان محل ومنسوبین و برگزاری جلسات متعدد، ضمن تحویل ملک واخذ رضایت شاکی، شرایط برای ادامه رفت وآمد و رفع خصومت دوخانواده مهیا گردید.
این امرموجب خوشحالی طرفین و اهالی محل شده و در تاریخ ۱۴٠٠/٠۷/۲۲ این پرونده با صلح و سازش مختومه و گزارش اصلاحی تنظیم گردید.

در ادامه معاون قضایی رییس کل دادگستری استان گیلان، از تلاش اعضای شورای حل اختلاف و معتمدان در فصل خصومت و برقراری سازش قدردانی کرد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code