رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اعلام اینکه گیلان پس از هرمزگان در جایگاه دوم بالاترین پوشش واکسن کرونا است، گفت: در حال حاضر 88.3 درصد از گیلانیان بالای 12 سال دز نخست واکسن و همچنین 53.4 درصد آن‌ها هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

گیل خبر/ به گزارش فارس، ارسلان سالاری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان گیلان اظهار کرد: در حال حاضر ۸۸.۳ درصد از گیلانیان بالای ۱۲ سال دز نخست واکسن و همچنین ۵۳.۴ درصد آن‌ها هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه پوشش واکسیناسیون در گیلان نسبت به متوسط کشوری بالاتر است، افزود: گیلان پس از هرمزگان در جایگاه بالاترین استان در پوشش تزریق واکسیناسیون قرا دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ۹۳۵ مرکز واکسیناسیون در گیلان فعال است، گفت: در فرایند راه‌اندازی مراکز و تزریق واکسن به گیلانیان، علاوه بر کادر بهداشت و درمان، سپاه پاسداران، بسیج و هلال‌احمر نیز مشارکت فعال داشتند که زحماتشان بسیار تحسین‌برانگیز و شایسته تقدیر است.

سالاری با اشاره به دپوی کافی واکسن در استان گیلان تصریح کرد: در روزهای نخست تزریق واکسن کرونا به دلیل استقبال مردم و کمبود واکسن و گاها کافی نبودن مراکز واکسیناسیون، مردم گیلان به‌زحمت افتادند که باید از صبر و حوصله آن‌ها تشکر کرد.

وی با اشاره به‌احتمال خیز ششم کرونا در استان بیان کرد: شمار مبتلایان و بستری‌شدگان کرونا در بیمارستان‌های استان در حال افزایش است و می‌طلبد مردم و عوامل اجرایی واکسیناسیون با سرعت بیشتری در تزریق واکسن اهتمام داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه علیرغم تأثیر مؤثر و غیرقابل‌انکار واکسن کرونا، هنوز عده‌ای در تزریق آن مردد هستند، تصریح کرد: تزریق هر دو دز واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دو راهکار عملی ایمن شدن در برابر کرونا بوده و توصیه می‌شود مردم این دو مهم را با جدیت بیشتری دنبال کنند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code