جانشین ستاد استانی مدیریت کرونا در گیلان گفت: اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود شاهد موج ششم کرونا در گیلان خواهیم بود.

گیل خبر/ به گزارش صدا و سیما مرکز گیلان ، محمود قاسم نژاد بر ضرورت رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه رعایت فاصله‌ی فیزیکی تاکید کرد و افزود: واکسن کرونا مانع از ابتلای فرد به این بیماری نیست و فقط مقاومت بدن را در مقابل کرونا افزایش می‌دهد و بهترین و اثرگذارترین شیوه‌ی پیشگیری از ابتلاء به این بیماری، رعایت‌های دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و دوری از هرگونه تجمع است.

جانشین ستاد مدیریت بیماری کرونا در گیلان همچنین از تداوم روند واکسیناسیون در سراسر استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد افراد بالای ۱۲ سال استان دز اول و ۵۰ درصد هم دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به در پیش بودن یوم الله ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار افزود: با توجه به ابلاغیه‌ی ستاد ملی کرونا ، قرار شده مراسم روز ۱۳ آبان فقط در قالب تجمع و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌ی فیزیکی برگزار شود و فرمانداران مکلفند برای برپایی مراسم این روز تاریخی، تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.
جانشین ستاد استانی مقابله با کرونا‌ی گیلان همچنین از راه اندازی سامانه‌ی ملی سلامت برای پایش و غربالگری بیماران کرونایی و مدیریت مسافرت‌ها و نقل و انتقالات خبر داد و افزود: در روز‌های آینده این سامانه فعالیت خود را در تمامی استان‌ها از جمله گیلان آغاز خواهد کرد.
دکتر انوش دهنادی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در سخنانی به تشریح ویژگی‌های ویروس جهش یافته‌ی کرونا و رابطه‌ی آن با ایمنی واکسن‌ها پرداخت و گفت: مطالعات جدید نشان داده که جهش‌های جدید درصد ایمنی واکسن به بیماری کرونا را کاهش داده و در چنین شرایطی بهترین شیوه‌ی پیشگیری از شیوع کرونا، علاوه بر واکسیناسیون، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک است.
دکتر آبتین حیدر زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در سخنانی از افزایش ۴ برابری تست‌های مثبت پی سی آر استان در مقایسه با ۱۰ روز گذشته خبرداد و افزود: در حال حاضر ۴۰ درصد تست‌های پی سی آر مراجعه کنندگان مثبت است و برای مهار این ویروس کشنده مردم باید از هرگونه دورهمی و مسافرت خودداری کنند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code