معاون علوم پزشکی گیلان از پوشش دو دوز واکسن کرونا برای بیش از یک میلیون گیلانی خبر داد و گفت: تاکنون بیش از یک میلیون گیلانی هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ دکتر آبتین حیدرزاده، با اشاره به تسریع واکسیناسیون کووید ۱۹ در سطح استان اظهار کرد: تاکنون بیش از دو میلیون و ۸۶۳ هزار دوز واکسن کرونا در گیلان تزریق شده است.

وی افزود: این تعداد شامل بیش از یک میلیون و ۸۴۹ هزار دوز نوبت اول و بیش از یک میلیون دوز نوبت دوم واکسن کووید ۱۹ است که بدین ترتیب روند تکمیل واکسن(دو نوبت) برای رسیدن به ایمنی در سطح استان به سرعت در حال انجام است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت: اگرچه روند واکسیناسیون به سرعت در حال اجرا و تکمیل است اما رعایت پروتکل های اجتماعی مانند استفاده از ماسک و شست و شوی مرتب دست ها از اهمیت بسیاری برای پیشگیری از ابتلا به کرونا برخوردار است.

حیدرزاده ابراز امیدواری کرد: با عبور از شرایط سخت شیوع بیماری و تداوم فرایند سریع واکسیناسیون و همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی، کاهش سرایت ویروس و ابتلا در سطح استان را در ماه آینده شاهد باشیم.

به گزارش ایسنا، براساس آمار ارائه شده از رصدخانه سلامت، دانشگاه علوم‌ پزشکی گیلان جزو موفق ترین دانشگاه های علوم پزشکی کشور از لحاظ پوشش واکسیناسیون کووید ۱۹ است.