گیل خبر/ سرویس سیاسی: گزارش های رسیده به گیل خبر از این حکایت دارد که ظاهرا به دنبال پیگیری های برخی از نمایندگان گیلان و احمدی سنگری نماینده رشت، روز گذشته اعضای ۱۴ نفره کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به همراه خانواده خود مهمان گیلانیان هستند و با مدیریت استانداری گیلان این افراد که بالغ بر ۶۰ نفر می باشند در ویلاهای متعلق به تامین اجتماعی، بانک ملت و آموزش و پرورش در دهکده ساحلی بندر انزلی مستقر گردیده اند و تا عصر روز شنبه نیز در گیلان حضور دارند.

گرچه حضور و تصمیم سازی نمایندگان یک کمیسیون مجلس در گیلان می تواند از سویی منشا خیر و اثر برای گیلانیان باشد و شنیده می شود که بازدید و افتتاح از پروژه هایی خیّر ساز در دانشگاه گیلان را نیز به همراه خواهد داشت اما همراهی همسران و فرزندان این نمایندگان و پذیرایی از آنها که قریب به ۳ برابر تعداد نمایندگان این کمیسیون است، سوالاتی را در ذهن افکار عمومی ایجاد می کند؛
سوال در اینجاست که دلیل حضور اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات در گیلان کاری بوده و یا به سفر تفریحی آمده اند؟
درصورت کاری بودن این سفر حضور خانواده های نمایندگان محترم در گیلان چه توجیهی دارد؟
هزینه های اسکان و پذیرایی چند روزه از ۶۰ نفر را چه کسی می پردازد؟
آیا بودجه استانداری گیلان و یا بودجه مجلس شورای اسلامی و یا بیت المال سایر دستگاه های دولتی برای پذیرایی از همسران و فرزندان نمایندگان انقلابی کمیسیون آموزش در گیلان صرف می شود و یا ایشان با هزینه شخصی اقدام به همراه کردن خانواده های خود کرده اند؟!

گویند در یک آبادی خوش آب و هوا گرگها امان روستاییان را بریده بودند و هرشب گوسفندی از گله هلاک می کردند. به اصرار روستاییان، کدخدای ده با پیگیری های خود از حاکم منطقه خواست تا به داد روستاییان برسد. چون خبر به حاکم رسید فتوا داد که رسیدگی به امورات مردم از واجبات است و دستور عزیمت و بازدید به روستا داد. حاکم و همراهانش به روستا رسیدند و روستاییان به رسم مهمان نوازی ۴۰ گوسفند سرزدند و پختند و بر سفره مهمان نهادند. حاکم و مهمانان نیز پس از بهره مندی از سفره رنگین به ایشان وعده دادند که بزودی گرگ نابکار به هلاکت میرسد و عازم دیار خود شدند. صوفی ده پس از این ماجرا بردوش کدخدا زد و گفت: آفریده ای از خدا بهر هرشب از تو گوسفندی به رفع نیاز خود برد و تو بر نتابیدی، چگونه است که ۴۰ گوسفند به یک وعده سر زدی و کلام از کلام نگفتی؟!

در پایان افکار عمومی گیلان منتظر پاسخ دستگاه های متولی و استانداری گیلان نسبت به سوالات مطرح شده در این گزارش می باشد.

همرسانی کنید:

نظرات شما:

reza 1 آبان 1400 ساعت 08:08

پ ن پ

نظر دهید - پسندیدم 0

نظر شما:

security code