اعضای کمیسیون طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی در اولین جلسه رسمی کمیسیون به اهمیت سامان‌دهی فضای مجازی و لزوم شفافیت روند بررسی طرح مربوطه در کمیسیون تاکید کردند.

گیل خبر/به گزارش ایسنا، رضا تقی پورانوری رئیس کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی در جلسه عصر امروز  این کمیسیون ضمن تشکر از حضور محمدباقر قالیباف در این جلسه ابتدا به روند انتخاب اعضا و اعضای هیات رییسه کمیسیون اشاره کرد و گفت: بعد از رأی مجلس برای ادامه بررسی طرح مذکور در کمیسیون مشترک مجموعا از ۱۰ کمیسیون اعضای کمیسیون مشترک انتخاب شدند، نمایندگان از کمیسیون اقتصادی ، کمیسیون قضائی و حقوقی، برنامه و بودجه و محاسبات، صنایع و معادن، فرهنگی، آموزش و تحقیقات، اجتماعی، جهش تولید، امنیت ملی و سیاست خارجی و شوراها در این کمیسیون مشترک حضور دارند.

زهره الهیان نماینده مردم تهران نیز در ادامه در خصوص اهمیت طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی گفت: عدم وجود قانون جامع در حوزه فضای مجازی حتی مسئله معیشت مردم را در این حوزه با مشکل مواجه کرده است و مردم نمی‌توانند پیگیر حقوق خود در فضای مجازی باشند، متاسفانه قانونی وجود ندارد که با اخلالگران این حوزه برخورد کند و به پیگیری حقوق متضررین این حوزه بپردازد در حالی است که در سایر کشورها به صورت جدی با این اخلالگران برخورد می‌شود اولویت اصلی دولت مسائل اقتصادی است و ما باید زمینه را در این کمیسیون مشترک به نحوی قانونگذاری کنیم که مردم بتوانند در این فضا مطالبات خود را پیگیری کنند.

غلامرضا منتظری نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس هم تاکید داشت که باید از اقشار جامعه هدف دعوت کنیم تا همگان بتوانند نظرات خود را برای اعمال در این طرح ارائه کنند. 

احمد حسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم نسبت به این مهم تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد در جلسات کمیسیون اطلاع‌رسانی به خوبی صورت گیرد، در جریان بررسی این طرح باید از نظرات بخش خصوصی و صاحب نظران به خوبی استفاده شود.

در ادامه ابراهیم رضائی نماینده مردم دشتستان نیز تاکید کرد: مردم باید بدانند این طرح در جهت تأمین منافع ملی و مصالح ملت ایران است، برای اینکه بتوانیم در تصویب این طرح به یک اجماع ملی برسیم، ضرورت داشت کمیسیون مشترک تشکیل دهیم تا با دعوت از فعالان بخش خصوصی و سایر حوزه‌ها این طرح مهم را در راستای احقاق حقوق مردم به تصویب برسانیم، با راه‌اندازی یک سامانه برای اطلاع‌رسانی به مردم در کمیسیون مشترک و با اطلاع‌رسانی دقیق به مردم از روند کاری کمیسیون، هجمه‌ها علیه این طرح به پایان می‌رسد.

غلامرضا نوری قزلجه سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی نیز بیان کرد: در نظر داریم تغییرات اساسی در طرحی که طراحان اولیه طرح تهیه کرده‌اند، ایجاد کنیم و موضوعاتی از قبیل محدودسازی و کاهش پهنای باند را کاملا از مدار بررسی‌های خود خارج خواهیم کرد و تاکید داریم که سایر جلسات کمیسیون نیز به صورت شفاف و با حضور رسانه‌ها برگزار شود.

در این جلسه همچنین احمد امیرآبادی فراهانی و حسین نوش آبادی از اینکه چرا پیش‌تر طرح در اختیار نمایندگان قرار داده نشده انتقاد کردند.

مهرداد ویس کرمی دبیر کمیسیون هم تاکید داشت: آئین نامه کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی مورد توافق اعضا قرار بگیرد، بعد از تشکیل کمیسیون و قطعی شدن آئین نامه داخلی آن می توانیم مواد طرح را بررسی کنیم.