سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ۸۳.۴ درصد جامعه هدف در گیلان دز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند.

گیل خبر/ به گزارش تسنیم، فردین مهرابیان امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ورود موج ششم کرونا به گیلان بستگی به رفتار مردم دارد و اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد توجه قرار گیرد نگرانی ما از بابت موج ششم کمتر خواهر شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد: چنانچه دستورالعمل‌ها رعایت نشود نگرانی ما برای ورود موج بعدی کرونا به استان بیشتر می‌شود از این رو از مردم تقاضا داریم همچنان از عادی‌انگاری بیماری و دورهمی‌ها خوددراری کنند.

مهرابیان با تأکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابراز داشت: از هم‌استانیان خواستاریم که ضمن پرهیز از تجمعات، فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و هنگام حضور در اماکن عمومی و پرتردد حتماً از ماسک استفاده کنند.

مهرابیان از آخرین آمار واکسیناسیون در گیلان خبر داد و با اشاره به اینکه 83.4 درصد جمعیت بالای 12 سال در گیلان دز نخست و 37.5 درصد هر دو دز واکسن را دریافت کردند گفت: 82 درصد دانش‌آموزان بالای 12 سال نیز دز نخست واکسن را دریافت کردند.

وی به تعداد مراکز فعال واکسیناسیون در گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: 249 مرکز واکسیناسیون امروز در سطح استان گیلان و 54 پایگاه در شهرستان رشت فعال بودند و این تعداد در روزهای آینده بسته به تعداد واکسن متغیر است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code