گیل خبر/ انتخاب گزینه استانداری گیلان طی هفته های گذشته به بحث داغ محافل سیاسی این استان تبدیل شده است و حتی برخی از نمایندگان گیلان نیز دیدگاه خود در این خصوص را اعلام کرده اند.

اما به ظاهر و علی رغم علاقه مندی گیلانیان و برخی از نمایندگان به گزینه های بومی، شنیده ها از وزارت کشور از پیشی گرفتن گزینه های غیر بومی برای تصدی این سمت خبر می دهد.

ظاهرا وزارت کشور که طی این مدت با حجم زیادی از اختلافات و گزارشات برعلیه کاندیداهای بومی معرفی شده روبرو گشته است، راهکار برون رفت از این معضل را در انتخاب گزینه غیربومی برای استانداری گیلان جستجو می کند.

جلسه عصر دیروز هیات دولت نیز بدون انتخاب استانداری برای گیلان به پایان رسید اما زمزمه ها در وزارت کشور، شانس یکی از معاونین وزارت جهاد کشاورزی و یکی از استانداران دولت قبل برای تصدی کرسی استانداری گیلان را بالا برده است.

به نظر می رسد برخی از نمایندگان گیلان نیز بجای مطالبه به حق موکلین خود از دولت، بیشتر آمال و آرزوهای خود در خصوص انتخاب گزینه ای بومی را به خصوص در رسانه های محلی در بوق و کرنا کرده اند.

باید ماند و دید در جلسات هفته آینده هیات دولت چه کسی خواهد توانست گوی سبقت را در تصدی پست استانداری گیلان از رقبای خود برباید؟