مدیرکل ارتباطات استانداری گیلان: با در نظر گرفتن ارتفاع بسیار بلند برای دکل مورد اشاره، فاصله مناسبی را با منازل مسکونی ایجاد می کند و با تشعشع سنجی‌های انجام شده نیز اطمینان می دهیم که احتمال ایجاد هرگونه مشکل منتفی است.

گیل خبر/ فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات استانداری گیلان در گفتگو با گیل خبر اظهار کرد: دکل مخابراتی خیابان ۱۱۸ گلسار رشت طبق توافقات به عمل آمده با شهرداری به صورت اشتراکی با چندین اپراتور است و در این راستا دکلی که هم اکنون در این پارک قرار دارد بعد از نصب دکل جدید جمع آوری میشود و عملا فرضیه اشغال چندین باره فضای این پارک مردود است. این دکل جدید، اولین دکل 5G استان گیلان است که قطعا خدمات مطلوب‌تری را به ساکنین اطراف ارائه خواهد داد.

توکلی در ادامه گفت: نکته مهم و اصلی که مورد توجه شهروندان محدوده ۱۱۸ گلسار بوده است، اشعه این دکل و احتمال آسیب‌رسانی به افراد ساکن در اطراف این پارک است که باید گفت با در نظر گرفتن ارتفاع بسیار بلند برای دکل مورد اشاره، فاصله مناسبی را با منازل مسکونی ایجاد می کند و با تشعشع سنجی‌های انجام شده نیز اطمینان می دهیم که احتمال ایجاد هرگونه مشکل منتفی بوده و جای هیچ گونه نگرانی برای شهروندان نخواهد بود.

مدیرکل ارتباطات استانداری با توجه به مشکلات آنتن دهی در این منطقه گفت: به دلیل سازه های بلند در اطراف پارک ۱۱۸ آنتن دهی در این محدوده بسیار ضعیف بوده و در این راستا شکایات بسیار زیادی از جانب مردم صورت گرفته است که با پی گیری‌ها برای رفع این مشکلات، تمامی مجوزهای لازم و مربوطه در راستای نصب این دکل تهیه شده و نصب آن کاملا قانونی و برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان است.

وی در پایان با اشاره به اهمیت تناسب سازه‌ها با سیمای شهری اظهار کرد: از منظر زیبایی شناسی این پارک، طراحی ظاهری این دکل بسیار متفاوت‌تر از دکلهای نصب شده تا کنون است و شکل مناره ای زیبایی دارد که متناسب با سیما و منظر شهری خواهد بود و در شکل ظاهری پارک تصویر نامناسبی را پدیدار نخواهد کرد.