نماینده مجلس و از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌گوید: طرح صیانت در صورت رأی‌آوری به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

گیل خبر/ به نقل از جماران: نماینده مجلس و از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌گوید: طرح صیانت در صورت رأی‌آوری به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

ویس کرمی نماینده مردم خرم آباد و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس :

* بخاطر صحبت ها و نقدهایی که شد این طرح به مرکز پژوهش برگشت و بررسی شد و در این فاصله در عنوان آن و در متن آن تغییراتی رخ داد و تقریبا نام این طرح، دو بار تغییر کرد و این نام، سومین ویرایش آن است. بعد از اینکه از کمیسیون فرهنگی به عنوان کمیسیون تخصصی عبور کرد نهایتا این بحث پیش آمد و در پیشنهادات کمیسیون، این بود که طبق اصل 85 در کمیسیون ویژه بررسی شود.

* معنای کمیسیون ویژه هم این است که در آن کمیسیون، مجلس رأی می‌دهد و اختیار واگذار می‌کند و آن کمیسیون بجای صحن بررسی می‌کنند و به شورای نگهبان، ارسال می‌کنند منتهی آزمایشی است یعنی صحن تصمیم می‌گیرد که چند سال باشد و در صورت نیاز به تمدید، دوباره مجلس نظر می‌دهد، به هر حال این طرح این مراحل را طی کرد و نهایتا ذیل اصل 85 قرار گرفت. از کمیسیون فرهنگی 4 نفر و از کمیسیون های دیگر 2 نفر طبق قانون آیین نامه داخلی مجلس تعیین شدند که این طرح را طبق اصل 85 به نتیجه برسانند.

* بنابراین، طرح صیانت به این مرحله رسیده است روند بدین گونه بود که هیئت رئیسه مجلس باید یک هیئت رئیسه موقت تشکیل دهند یعنی باید جلسه اول را برگزار می‌کرد تا هیئت رئیسه کمیسیون مشخص شود و آن روالی که در کمیسیون های دیگر است طی شود که از آن به بعد، کمیسیون جلسات را برگزار کند. در حال حاضر هم این هیئت رئیسه طرح صیانت تشکیل شده است.

* صحن علنی روی زمان اجرای آن به صورت آزمایشی تصمیم می گیرد؛ 3سال، 5 سال یا 7 سال، این ها را تصمیم می گیرد.

* هیچ پنهانکاری درباره طرح صیانت صورت نگرفته است.

* در ارتباط با این طرح از قالیباف نه مخالفتی دیدم نه شنیدم.

* زمانی که به صورت شفاف به مردم درباره این طرح، توضیح داده شود باب شایعات بسته می‌شود. بنده همواره در دفاع از شفافیت براین باورم که راوی مجلس باید خودش باشد و ما اجازه ندهیم که شایعات بین مجلس و مردم واسطه شوند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code