مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از بهره مندی 53 خانوار عشایری استان گیلان از نعمت برق از طریق پنل های قابل حمل خورشیدی با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 300 میلیون ریال تا پایان سال 1400 خبر داد

گیل خبر/ وی با بیان این موضوع که 950 هزار نفر از ساکنان استان را جمعیت روستائی و عشایری تشکیل می دهند اظهار داشت : این شرکت مفتخر است به بیش از یک‌ میلیون و 500 هزار مشترک برق، با شبکه ای به طول 30 هزار کیلومتر خدمت رسانی نماید .

هنرمند بیان داشت : با توجه به دستورالعمل های ارسالی از سوی وزارت نیرو مبنی بر تسریع در روند محرومیت زدائی ، ایجاد نشاط و زدودن غبار محرومیت از سیمای عشایر و روستائیان، بهره مندی 53 خانوار از عشایر استان گیلان از انرژی پاک برق بوسیله سامانه قابل حمل فتوولتائیک و برق دار نمودن تمامی روستاهای بالای 10 خانوار که مشکل مجوز از منابع طبیعی نداشتند را گامی مهم در راستای تبیین رسالت عدالت محوری و توزیع عادلانه منابع و امکانات دانست.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان ضمن اشاره به نقش مهم عشایر در پویائی اقتصاد و توسعه تولید استان گفت : این پروژه همزمان با سراسر کشور در روز ملی روستا و عشایر در استان گیلان آغاز شد که طی آن 53 خانوار عشایری استان با اعتباری معادل 4300 میلیون ریال از نعمت روشنائی با تکیه بر انرژی پاک خورشیدی از طریق پنل های سیار برق دار می شوند .

وی در خصوص برخورداری مناطق روستائی از نعمت روشنائی برق تاکید کرد : با توجه به پایان برق رسانی به روستاهای بالای 10 خانوار در استان گیلان با انجام کارهای مطالعاتی و جذب اعتباری قریب به 60 میلیارد ریال در سال جاری 11 روستا به صورت فتوولتائیک و احداث شبکه برق دار خواهند شد که تاکنون عملیات برقرسانی 4 روستا به اتمام رسیده و مابقی در دستورکار قرار دارد.

هنرمند در این راستا اظهار داشت : در سال جاری تاکنون با اعتباری معادل 30577 میلیون ریال چهار روستای هدی،لتن پرت ، کلمر و کلستان از توابع شهرستان های تالش و لاهیجان با بیش از 181 خانوار از نعمت برق بهره مند شدند.

وی افزود : فرآیند اداری و اجرایی برقرسانی به روستاهای گودی ­گوابر املش (خورشیدی)، وزنه ­سر تالش (احداث شبکه)، شیروا و دشت­ دامن رضوانشهر (احداث شبکه)، پرمکوه و مازی­کله پشته رودسر (احداث شبکه) با اعتباری بالغ بر 29100 میلیون ریال در قالب تفاهم نامه برقرسانی سال 1400 در حال انجام می­باشد.

مدیرعامل توزیع برق گیلان در خصوص افزایش رفاه مناطق کم برخوردار روستائی با اجرای طرح بهارستان تاکید کرد: جهت اجرای این طرح در سطح استان در پنج محور "جابجایی و مقاوم سازی پایه های برق معابر روستایی" ، "اصلاح و احداث روشنایی معابر عمومی در روستاها" ، "تقویت شبکه و تامین ولتاژ مطمئن مشترکین روستاها" ، "اصلاح فرسودگی شبکه از جمله پایه و سیم" و "باز آرایی و تعدیل بار فیدرهای فشار ضعیف شبکه های روستایی" برنامه ریزی صورت پذیرفته است .

وی گفت : اجرای این 5 برنامه با اعتبار 2987670 میلیون ریال مجموعاً جمعیتی قریب به 230 هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد و طی آن 6361 جابه جایی پایه های برق، 3891 کیلومتر اصلاح شبکه، 9287 روشنایی معابر و احداث 361 ترانسفورماتور با ظرفیت 35470 کیلوولت آمپر اجرایی خواهد شد.

هنرمند بیان داشت : از ابتدای سال 1400تاکنون و در راستای افزایش پایداری شبکه های توزیع برق روستایی،280کیلومتر از شبکه فرسوده سیمی با کابل خودنگهدار با اعتباری معادل000 415هزار میلیون ریال، جایگزین شده است.

وی در همین راستا افزود : در راستای افزایش پایداری شبکه های برق در مناطق کم برخوردار روستائی نسبت به جابجائی 1250 اصله تیربرق سست و قدیمی با پایه جدید،اصلاح 165 کیلومتر شبکه ،1155 مورد اصلاح روشنائی معابر،احداث 167 دستگاه ترانسفورماتور با ظرفیت 16500 مگاولت آمپر جمعاً با اعتباری معادل 1550768 میلیون ریال اجرا و به بهره برداری رسیده است .

مدیرعامل توزیع برق گیلان اظهار داشت: همچنین از ابتدای سال جاری ، جهت تامین برق 9090تک خانوار روستایی فاقد برق با اعتباری معادل430400 میلیون ریال اقدام شده است.
هنرمند در پایان گفت : استان گیلان مجموعاً دارای 2590 روستا می باشد که از این تعداد 2566 روستا تا پایان شهریور ماه 1400 برقدار شده اند.

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : توزیع برق گیلان

نظر شما:

security code