وزیر علوم گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر شد دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی از ۱۵ مهرماه و مقطع کارشناسی از ۱۵ آبان ماه به صورت حضوری در کلاس‌های درس فعالیت داشته باشند.

گیل خبر/ به گزارش مهر، محمدعلی زلفی‌گل در نشست رؤسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری که صبح امروز (یکشنبه) با محوریت «تبیین سیاست‌های آموزش عالی در دوره جدید» به صورت حضوری و برخط در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه ربیع‌الاول و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت، به خانواده‌هایی که عزیزانشان را به واسطه بیماری کرونا از دست داده‌اند تسلیت و به پرسنل خدوم حوزه سلامت خدا قوت و دست مریزاد گفت.

اعلام زمان بازگشایی و از سرگیری آموزش حضوری دانشگاه‌ها

وی با اشاره به چالش‌های پیش رو در عرصه آموزش عالی و بازگشایی و از سرگیری آموزش حضوری تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر شد دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی از ۱۵ مهرماه و مقطع کارشناسی از ۱۵ آبان ماه به صورت حضوری در کلاس‌های درس فعالیت داشته باشند. دانشگاه‌ها باید از این تصمیم ستاد ملی کرونا تبعیت کنند و نهایت تلاش خود را برای اجرای آن مبذول دارند.

وزیر علوم با اشاره به ضرورت چابک‌سازی سیستم اداری و صرفه‌جویی در هزینه‌ها گفت: این موضوع مهم باید سرلوحه فعالیت دانشگاه‌ها قرار گیرد. نسبت اعضای هیئت علمی به یاوران علمی (کارکنان) باید نسبت یک به یک باشد و برای رسیدن به این شاخص باید تلاش کنیم. امروزه توسعه فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک شرایطی را رقم زده است که رسیدن به این شاخص میسر است.

وی با تأکید ویژه بر افزایش بهره‌وری در سیستم آموزش عالی اظهار داشت: دانشگاه‌ها باید برای افزایش بهره‌وری برنامه داشته باشند، لذا باید آرزوها و اهداف بزرگ خودمان را در دانشگاه تعریف کنیم و بر اساس آن برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی کنیم.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code