وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه هفته آینده قیمت شیر، پنیر و ماست ۱۰ درصد کاهش می‌یابد از توزیع و رفع مشکل کمبود مرغ و تخم‌مرغ در کشور خبر داد.

گیل خبر/ به گزارش تسنیم، سیدجواد ساداتی نژاد با اشاره به وضعیت بازار و قیمت اقلام مربوط به حوزه کشاورزی و دامی اظهار داشت: تلاش ما در مجموعه دولت و وزارت جهادکشاورزی ایجاد آرامش و ثبات در بازار محصولات غذایی است که در این راستا، شرکت پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی با کمک اتحادیه‌ها و تشکل‌ها نسبت به توزیع مرغ و همچنین تخم مرغ در حوزه شهرهایی که براساس بررسی‌های صورت گرفته با کمبود روبرو هستند اقدام می‌کند.

وی افزود: یکی دیگر از مباحث در حال حاضر مربوط به تامین مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات است که از هفته آینده براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول رئیس جمهور و بنا به دستور رئیس جمهور در مورد ثبات قیمت‌ها و فراوانی و دسترسی اقلام از روز شنبه کاهش 10درصدی قیمت در 3 محصول اصلی یعنی شیر، پنیر و ماست عملیاتی خواهد شد.

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: رئیس جمهور نگاه ویژه و خاص به حوزه روستاها و عشایر و احیای جهادسازندگی برای رفع مسائل مناطق روستایی دارد بنابراین با جدیت مسائل و موضوعات این حوزه از سوی مسئولان دولتی درحال بررسی و پیگیری است.

وی بیان کرد: مردم می‌دانند که تولید در حوزه کشاورزی و دامداری کاری زمان‌بر است و هر تصمیمی تا رسیدن به نتیجه نهایی، نیاز به زمان دارد، در واقع بخشی از مشکلات امروز تولید به تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های گذشته مربوط است ولی در کل تلاش داریم تا از ظرفیت تشکل‌ها استفاده کرده و آرامش در بازار برقرار شود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code