سخنگوی علوم پزشکی گیلان، واکسن های تزریق شده در استان گیلان را شامل اسپوتنیک، سینوفارم، آسترازنکا و برکت دانست و افزود: تاکنون ۲۶ درصد گروه های هدف استان دوز دوم زدند.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ دکتر فردین مهرابیان با بیان اینکه تاکنون حدود یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۳۰۳ نفر معادل ۷۴.۹ درصد از گروه‌های هدف استان گیلان را با دوز اول واکسینه کردیم، یادآور شد: همچنین ۵۶۲ هزار و ۱۰۵ نفر معادل ۲۶ درصد از مردم گیلان دوز دوم واکسن خود را دریافت کردند.

وی واکسن های تزریق شده در استان گیلان را شامل اسپوتنیک، سینوفارم، آسترازنکا و برکت دانست و افزود: تزریق دوز اول و دوم واکسن اسپوتنیک براساس برنامه زمانی انجام شده است و لذا افرادی که از تزریق دوز دوم جا مانده اندبا سامانه ۴۴۰۱ تماس بگیرند. این آمادگی وجود دارد که چند مرکز واکسیناسیون شهرستان رشت را به دوز دوم اسپوتنیک اختصاص دهیم. همچنین افراد واجد شرایط که تاکنون این واکسن را دریافت نکرده و علاقمند به تزریق آن هستند نیز می توانند به پایگاه تالار طنین رشت مراجعه کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه هم دوز اول و هم دوز دوم واکسن سینوفارم در مراکز استان در حال انجام است، تصریح کرد: ساعت ۲۱ هر شب برنامه واکسیناسیون روز بعد در سامانه «vac.gums.ac.ir» اعلام می شود.

مهرابیان، با اشاره به بازه زمانی طولانی تر دوز اول و دوز دوم واکسن آسترازنکا، اضافه کرد: افرادی که دوز اول واکسن آسترازنکا را زدند، بین هشت تا ۱۲ هفته بعد باید برای دریافت دوز دوم اقدام کنند و لذا آمادگی برای دوز دوم وجود دارد.

وی از ورود محموله جدید واکسن برکت به گیلان طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: طی سه روز گذشته اقدام به توزیع واکسن برکت در شهرستان رشت و سایر شهرستان ها کردیم و افراد با دریافت پیامک براساس بیشترین فاصله زمانی بین دوز اول و دوم واکسن خود را دریافت می کنند لذا افراد حتما منتظر پیانک باشند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه هفته آینده محموله جدید واکسن برکت وارد استان می شود، خاطرنشان کرد: افرادی که هنوز پیامک دریافت نکرده اند، نگران نباشند.

وی با تاکید بر لزوم حذف دورهمی های خانوادگی، عنوان کرد: نگران پیک بعدی کرونا با مسافرت های غیر ضروری هستیم لذا همچنان پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

مهرابیان، از بستری شدن ۷۱ بیمار جدید کرونایی در گیلان خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر ۳۹۹ بیمار کرونایی بستری داریم که حال ۶۶ نفر وخیم بوده و ۶۶ نفر نیازمند مراقبت های ویژه هستند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code