رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:
۱۴۰۰/۰۷/۱۴ ۲۲:۱۵ چاپ

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: دزدیدن نان و آب مردم قابل بخشش نیست و امتیاز نانوایی های متخلف باید لغو شود.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا: فرهاد دلق پوش، در جلسه مشترک کارگروه های تنظیم بازار و آرد و نان شهرستان مرزی بندر آستارا که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: آستارا پیشانی نظام است و اتفاقات آن نیز بازخورد بین المللی دارد.

وی با بیان اینکه برای این نظام خون ریخته و شهدای گرانقدری تقدیم شده است، ادامه داد: در صیانت از خون شهدا نباید با برادر خود هم تعارف داشته باشیم.

وی افزود: قضیه آستارا برای همه مهم است و اگر اتفاقات گذشته منطبق بر نیازها و ضرورت های شهرستان نبوده است، باید رویه را تغییر دهیم.

دلق پوش، با اشاره به اینکه ۸۵ درصد صادرات استان گیلان از مرزهای سه گانه آستارا انجام می شود، خاطرنشان کرد: استان گیلان به اندازه کشور هلند است و بیش از آن ثروت دارد، ولی ما نتوانسته ایم از آن به شکل بهینه استفاده کنیم.

وی در خصوص وضعیت آرد و نان شهرستان آستارا، گفت: این شهرستان ۲۲۴ نانوایی دارد که ۱۵۰ نانوایی یارانه پز هستند.

رئیس سازمان صمت گیلان با تأکید بر اینکه برای هر ۴۰۲ نفر یک نانوایی در آستارا نان پخت می کند، تصریح کرد: نانوایی های این شهرستان به مردم بدهکار هستند.

وی با بیان اینکه دزدیدن از نان و آب مردم به هیچ عنوان قابل بخشش نیست، یادآور شد: جریمه های تعزیزات کفاف نمی کند و در برخورد با نانوایان متخلف باید دادگستری با نگاه برخورد با اخلالگران ورود کند.

دلق پوش، در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر اینکه تأمین نان و مرغ که غذای روزمره مردم است، بسیار مهم می باشد، هشدار داد: هر نانوایی که بر اساس وظایف محوله و دستورالعمل‌ها رفتار نکند، باید تشکیل پرونده گردد و امتیاز آن لغو شود.

 وی با اشاره به اینکه هر نانوایی که پخت نان برای او نمی صرفد، باید این شغل را جمع کند، اضافه کرد: تعطیلی های بدون برنامه، عدم رعایت وزن خمیر و نان، عدم درج مشخصات نانواها و یارانه ای یا غیریارانه ای بودن از تخلفاتی است که بیشتر گزارش می شود.

وی در پایان افزود: نانوا باید خود در نانوایی حاضر باشد و از بکار گیری جوش شیرین و سایر ماده های غیرمجاز به شدت بپرهیزد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code