کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه‌نگاران تحقیقی اسنادی را منتشر کرده‌اند که بر مبنای آن، رئیس‌جمهور آذربایجان و همکاران نزدیکش مخفیانه در معاملات املاک در بریتانیا به‌ارزش بیش از ۴۰۰میلیون پوند دست داشته‌اند.

گیل خبر/ به گزارش تسنیم، ثروت مخفی و معاملات رهبران، سیاستمداران و میلیاردرهای جهان از جمله رئیس جمهور آذربایجان در یکی از بزرگترین افشاگری اسناد مالی منتشر شده است.

نام حدود 35 رهبر فعلی و سابق و بیش از 300 مقام دولتی در پرونده‌های شرکت‌های فراسرزمینی با عنوان «اسناد پاندورا» ثبت شده است.

این اسناد از سوی کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه‌نگاران تحقیقی منتشر شد و شامل پژوهش‌های جدید درباره گریزگاه‌های مالیاتی (بهشت‌های مالیاتی) است. پیش از این افشاگری‌های اسناد پاناما سر و صدای زیادی کرده بود.

طبق گفته کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه‌نگاران تحقیقی «اسناد پاندورا» حاصل کار بیش از 600 روزنامه‌نگار در 117 کشور است و 11.9 میلیون سند را شامل می‌شود.

این اسناد افشاگری‌هایی را درباره الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان و خانواده‌اش نیز منتشر کرده است. تحقیقات نشان داد که علی‌اف و همکاران نزدیکش مخفیانه در معاملات املاک در بریتانیا به‌ارزش بیش از 400 میلیون پوند دست داشته‌اند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code