سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به تشکیل کمیسیون توسعه پایدار گفت که موضوع بهره‌مندی برخی از مدیران عزل شده شهرداری رشت در دوره‌های گذشته از حقوق و مزایای مدیریتی در دستور کار شورای ششم قرار دارد.

گیل خبر/ به نقل از فارس؛ نادر حسینی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با اشاره به اینکه شهر رشت بیش از یک‌سوم جمعیت گیلان را به خود اختصاص داده است اظهار کرد: شهر رشت یکی از پرتراکم‌ترین شهرهای شمال کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه شورای ششم رشت قصد دارد به‌صورت دوره‌ای اقدامات انجام‌شده و برنامه‌های در دست اجرا را از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی کند، افزود: قصد دارم در جایگاه سخنگوی شورای شهر رشت به‌صورت دوره‌ای و هر دو ماه یک‌بار مباحث و اقدامات انجام‌شده را با رسانه‌ها در میان بگذاریم.

 سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت به انتخاب شهردار رشت در نخستین جلسه فعالیتش اشاره کرد و گفت: شورای ششم رشت در نخستین جلسه فعالیتش نسبت به انتخاب شهردار رشت اقدام کرد و پس‌ازآن نیز ترکیب کمیسیون‌های تخصصی شورای رشت شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه تمامی لوایح ارسالی از سوی شهرداری رشت طی دوران فعالیت شورای ششم تاکنون بررسی‌شده است، بیان کرد: جلسات تمامی کمیسیون‌های تخصصی شورا نیز هر هفته برگزار و اعضای کمیسیون با جدیت به بررسی مباحث مختلف می‌پردازند.

حسینی به تشکیل کارگروه‌های تخصصی در دوران فعالیت شورای ششم رشت اشاره کرد و گفت: ما در تلاشیم تا هر موضوعی را در ابتدا در کارگروه‌های تخصصی مطرح و سپس در کمیسیون‌ها بررسی و مصوب و برای تصویب نهایی به صحن شورا ارسال کنیم.

تشکیل کمیسیون توسعه پایدار در شورای ششم رشت

وی با بیان اینکه اصل مشارکت‌پذیری مردمی یکی از موارد موردتوجه در شورای ششم است، تصریح کرد: تشکیل کمیسیون توسعه پایدار یکی از مواردی است که در شورای ششم رشت اقدامات اولیه آن انجام‌شده است و این مهم برای ادامه روند به فرمانداری رشت ارسال شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه ایجاد فرهنگسراهای عمومی جزو مطالبات مردمی است، افزود: ایجاد پنج فرهنگسرا در پنج منطقه رشت ازجمله برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

وی به بهره‌مندی برخی از مدیران عزل شده شهرداری رشت از حقوق و مزایای مدیریتی اشاره کرد و گفت: ریاست شورای رشت به همراه دیگر اعضای شورا پیگیر این موضوع هستند و یقیناً این مسئله به‌طورجدی پیگیری می‌شود.

کارشکنی برخی از دستگاه‌ها در اجرای پروژه‌های حوزه مدیریت شهری

حسینی با تأکید به اینکه اجرای مدیریت یکپارچه شهری حلال بسیاری از مشکلات است، بیان کرد: شورا و شهرداری رشت در اجرای برخی از پروژه‌ها با کارشکنی و سنگ‌اندازی افراد یا دستگاه‌هایی مواجه هستند و این موضوع یکی از دلایل به تعویق افتادن یا طولانی شدن پروژه‌های حوزه مدیریت شهری است و با اجرای مدیریت یکپارچه شهری یقیناً این مشکلات برطرف می‌شود.

حسینی با تأکید به اینکه رسانه‌ها چشم ناظر شورای رشت هستند گفت: از تلاش‌های اصحاب رسانه در پوشش اخبار شورای رشت نیز کمال تشکر دارم و رسانه‌ها را چشم ناظر شورای رشت می‌دانیم.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code