عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:‌ اگر کره جنوبی به خاطر تحریم بانکی نمی‌تواند دلارهای نفتی ما را به ما بدهدبه ما تکنولوژی و ماشین‌آلات و مواد اولیه بدهد نه اینکه با فروش کالا ، بازار را از تولیدکنندگان‌مان بگیرد.

گیل خبر/ به گزارش فارس: جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توقف واردات لوازم خانگی از کره جنوبی گفت: ما امروز در حوزه تولید لوازم خانگی هم به لحاظ کمیت و هم به لحاظ کیفیت قادر به نیاز کشورمان هستیم و شرکت‌های ما به خوبی در این عرصه خود را نشان داده‌اند.

وی افزود: علاوه بر این ممنوعیت واردات لوازم خانگی از کره زمینه را برای رونق تولید این کالاها در داخل فراهم می‌کند و جلوی بیکاری کارگران‌مان را خواهد گرفت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت:‌ متأسفانه کشور کره جنوبی طی سال‌های گذشته نشان داده تابع محض سیاست‌های آمریکا است و کشور قابل اعتمادی نیست. 

کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: در حالیکه بازار کشور ما در اختیار شرکت‌های کره‌ای بود آنها به یکباره با یک اشاره آمریکا کشور ما را ترک و بازار ما را خالی کردند و با این کارشان نشان دادند که به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.

وی افزود: اگر کره‌ایی‌ها بهانه‌شان این است که به خاطر تحریم‌های بانکی آمریکا نمی‌توانند دلارهای نفتی ما را به ما پرداخت کنند به جای آن می‌توانند ماشین‌آلات، تکنولوژی و مواد اولیه کارخانجات ما را در اختیارمان قرار دهند نه کالاهایی که خودمان قادر به تولید آن هستیم و واردات موجب تعطیلی کارخانجات و بیکاری کارگران‌مان می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پایان گفت: ممنوعیت واردات لوازم خانگی از کره جنوبی باعث رونق هرچه بیشتر تولید این محصولات در داخل کشور می‌شود و ما حتی می‌توانیم با بازاریابی در کشورهای همسایه زمینه را برای صادرات لوازم خانگی تولید داخل فراهم کنیم.