سرپرست آموزش و پرورش:
۱۴۰۰/۰۷/۱۱ ۱۶:۳۸ چاپ

علیرضا کاظمی، سرپرست آموزش و پرورش گفت: مدارس در حال ثبت وضعیت بهداشتی خود در سامانه آموزش و پروش هستند و از نیمه دوم آبان ماه کلاس‌های حضور مدارس با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله‌های اجتماعی برگزار خواهد شد.

گیل خبر/ به نقل از صداوسیما: علیرضا کاظمی در همایش یاد یاران گفت: مدارس در حال ثبت وضعیت بهداشتی خود در سامانه آموزش و پروش هستند و از نیمه دوم آبان ماه کلاس‌های حضور مدارس با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله‌های اجتماعی برگزار خواهد شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: اطلس بازگشایی مدارس ۱۵ آبان رونمایی خواهد شد که در آن تعداد مدارس بازگشایی شده و همچنین نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت به روز خواهیم داشت.
آقای کاظمی افزود: هم اکنون ۴۵ درصد از مدارس حضوری هستند که شامل ۷ تا ۸ درصد از دانش آموزان روستایی و عشایری می‌شوند و بقیه دانش آموزان به صورت مجازی آموزش می‌بیند.
 
سامانه خرید کتاب همچنان باز است 
 
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به خرید کتاب‌های درسی توسط دانش آموزان، گفت: سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای ۳۰۰ هزار دانش آموزی که بدلیل ثبت نام دیر هنگام و یا تغییر مدرسه انجام نشده است، همچنان باز است.
آقای کاظمی تاکید کرد: همچنین دانش آموزان اتباع (افغاستانی) به هر دلیل ثبت نام نکرده اند می‌توانند در سامانه ثبت سفارش خود را انجام دهند.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آخرین وضعیت ثبت نام دانش آموزان در مدارس نیز گفت: هم اکنون ۱۰۵ درصد از دانش آموزان اول ابتدایی ۹۸ درصد همه دانش آموزان ابتدایی و ۹۶ درصد دانش آموزان در همه دوران تحصیلی ثبت نام کرده اند و دانش آموزانی که ثبت نام نشده اند نیز بدلیل تغییر در هدایت تحصیلی و یا تغییر در رشته تحصیلی بوده و یا جزو دانش آموزان اتباع بوده اند.
 
کمبود ۱۹۰ هزار معلم 
 
آقای کاظمی به کمبود معلمان در مدارس اشاره کرد و گفت: هم اکنون با کمبود ۱۹۰ هزار معلم روبرو هستیم که این کمبود را با معلمان خرید خدماتی، بازنشسته و حق التدریس معلمان شاغل جبران خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: کمبود برخی از معلمان بدلیل جابه جایی و انتقالی معلمان و یا مرخصی آن‌ها بوده است.
تسهیلات جدید شبکه شاد
 
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت شبکه آموزشی دانش آموزی (شاد)، تاکید کرد: هیچ دانش آموزی و معلمی که نتواند در شبکه شاد ثبت نام و یا فعالیت داشته باشد نداریم و به معلمان این اجازه را داده ایم که در صورت حذف دانش آموز از شبکه آن را به صورت شخصی به کلاس و شبکه خود اضافه کنند.
آقای کاظمی تصریح کرد: دانش آموزانی که در سامانه سیدا ثبت نام نشده اند می‌توانند توسط معلم به شبکه متصل شوند.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: بخشی از مشکلات سامانه سیدا حل شده و بخشی از ان در فراینده حل شده است.
وی گفت: بخشی از سامانه سیدا نرم افزاری و بخشی نیز بدلیل آموزش ندیدن کاربران است که در حال رفع این مشکل هستیم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: معلمانی که در آزمون استخدامی اموزش و پرورش پذیرفته نشده اند امکان ادامه فعالیت به صورت معلم حق التدریس برابر قانون را ندارند و ما از مجلس و دولت خواسته ایم که با مصوبه‌ای این مجوز را به آموزش و پرورش بدهند.
آقای کاظمی افزود: معلمان مشمول استخدام تبصره ماده ۱۷ قانون مجلس تعیین تکلیف شده اند، اما در برخی از استان‌هایی که مازاد نیرو داریم هنوز نتوانسته ایم آن‌ها را بکار بگیریم.
 
اردو‌های دانش آموزی منوط به مجوز ستاد کرونا
 
سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برای اغاز به کار ارودگاه‌های دانش آموزی نیاز به مجوز ستاد ملی کرونا داریم که این مجوز تا کنون صادر نشده است بنابراین فعالیت اردوگاه‌های دانش آموزی نیز همچنان ممنوع است.
آقای کاظمی به بازگشایی مهد‌های کودک اشاره کرد و گفت: مهد‌های کودک جزو مشاغل گروه دو هستند و می‌توانند در شهر‌های زرد و نارنجی فعالیت خود را آغاز کنند.
 
ایثار شهید لندی، محتوای جدید کتب درسی 
 
سرپرست وزارت آموزش و پرورش به ثبت حماسه و ایثار شهید لندی در کتاب‌ها درسی اشاره کرد و گفت: ایثار و فداکاری این دانش آموز به صورت زمینه به کتاب‌های درسی افزوده خواهد شد همچنین کتاب ویژه زندگی نامه شهید لندی در کانون پرورش فکری کودکان تعریف شده و به زودی در اختیاردانش آموزان قرار خواهد گرفت.
آقای کاظمی یادآور شد: جایزه ویژه شهید لندی را در پرسش مهر امسال رئیس جمهور هم خواهیم داشت.
 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code