تالاب+انزلی

گیل خبر/ گیلان خطه سر سبزی است که در کناره دریای خزر قرار دارد و از گذشته تا کنون تمام مردم  آن را به عنوان یکی از زیباترین و سرسبز ترین استان های کشور می شناسند. این شهر همچنین جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی بسیاری در دل خود دارد که این امر موجب شده است، سالانه تعداد زیادی گردشگر برای دیدن این آثار به شهر گیلان سفر کنند. زیبایی این شهر به حدی است که هر فردی یک بار به گیلان سفر کند، قطعا چندی نخواهد گذشت که مجددا به آن جا سفر خواهد کرد.  

در ادامه قصد داریم برخی از نقاط زیبای شهر گیلان را به شما معرفی کنیم تا اگر به استان گیلان سفر کردید حتما از این اماکن دیدن کنید و از تماشای این مناظر زیبا لذت ببرید.

تالاب انزلی

تالاب انزلی که در طی گذشت زمانی طولانی، از پایین رفت سطح آب دریا و رسوب گذاری ها ایجاد شده است، اکنون به عنوان یکی محبوب ‌ترین جاهای دیدنی گیلان شناخته می شود. این تالاب یکی از نخستین تالاب های بین ‌المللی ثبت شده در ایران بوده که آب آن شیرین است.

به طور کلی می توان گفت که تالاب انزلی یک اکو سیستم ارزشمند است که برای حیات جانوری و گیاهی بسیار مهم بوده و سالانه میزبان بسیاری از گردشگران از سراسر دنیا نیز می باشد. اگر به گیلان سفر کردید فراموش نکنید که حتما از این تالاب زیبا دیدن کنید و حتما تجربه قایقرانی در تالاب انزلی را از دست ندهید.

همچنین با حضور در آن جا می توانید در آسمان آبی پرواز پرنده ها را تماشا کرده، از دل تالاب ماهی صید کنید و یا در کافه رستوران ‌های حاشیه‌ی تالاب انزلی بروید و خود را به صرف غذایی محلی مهمان کنید، سپس به تماشای لاله ‌های مردابی بنشینید و لذت ببرید.

روستای ماسوله

وقتی اسم ماسوله به گوشتان می خورد قطعا تصویر روستای ماسوله را با معماری شگفت‌ انگیزی که در دامنه‌ی کوه و خانه های پلکانی که دارد در ذهنتان نقش می بندد. خانه‌ های بسیار زیبایی که در شیب تند کوه‌ها  و در دو طبقه بنا شده ‌اند که تمام مسیرهای ارتباطی آن ها از طریق پله های کناری ساختمان ها می باشد. دیدن این منظره به حدی زیباست که هر شخصی که به ماسوله سفر کند از دیدن این همه زیبایی شگفت زده می شود.

ماسوله چهار محله به نام‌های خانه بر، مسجدبر، کی سر و اسد محله دارد که در کنار بازار محلی چهار طبقه‌ ای که دارد، نمایانگر فرهنگ شمال ایران می باشد. روستای ماسوله به خاطر طبیعت سرسبز، آبشارهای خروشان و چشمه‌ سارهای زلالی که دارد در صدر فهرست جاهای دیدنی گیلان می باشد. به همین علت اگر به گیلان سفر کردید حتما سری به روستای زیبای ماسوله نیز بزنید.

پارک جنگلی گیسوم

پارک جنگلی گیسوم یکی از زیباترین و بزرگ ترین پارک های گیلان است که هنگام عبور از آن از میان دالانی که از درختان بالای سرتان پوشیده شده است عبور خواهید کرد. تابش نور خورشید از لابه‌لای شاخ و برگ ‌‌ها  چشم انداز بسیار زیبایی است که همیشه در خاطرتان نقش می بندد. در این پارک شما می توانید به دوچرخه سواری، پیاده ‌روی، قایق ‌سواری، جت اسکی و شنا بپردازید و از اسب ‌هایی که در بخش ‌های مختلف پارک و ساحل وجود دارند نیز استفاده کنید.

فراموش نکنید که پارک جنگلی گیسوم یکی از آرامش بخش ترین مکان های گیلان است که شما می توانید در آن جا آسمان صاف و پر ستاره شب را در کنار صدای موج دریا تجربه کنید و لذت ببرید.

ساحل چمخاله

ساحل چمخاله یکی از زیبا ترین ساحل های گیلان و دومین قطب گردشگری از میان دیگر مکان های دیدنی گیلان است. ساحل چمخاله همچنین تمامی امکانات رفاهی، تفریحی را برای مسافران فراهم کرده است و همین امر موجب گشته تا این ساحل اولویت انتخاب گردشگران برای سپری کردن تعطیلات باشد.

چمخاله علاوه بر امکانات مناسب، مراکز خرید، مسیرهای آرام ‌بخش پیاده ‌روی و مناظر بکر ساحلی، تفریحاتی مانند: جت اسکی، قایق سواری، شنا در حاشیه ‌های دریای خزر، اسب ‌سواری، دوچرخه سواری و ... را برای مسافران و گردشگران فراهم کرده تا مردم بتوانند در سفر به این شهر نهایت لذت را ببرند.  

ماسال

ماسال یکی شهرهای زیبا و پر رمز و راز گیلان است که میراثی گران بها از فرهنگ کهن تالش را در خود نهفته دارد. مردمان بومی ماسال به زبان تالشی صحبت می‌ کنند و بسیار مهمان نواز و مهمان دوست هستند. آب و هوای این روستا یکی از دلایلی است که ماسال را به یکی از رویایی ‌ترین نقاط گیلان تبدیل کرده است.

غارهای باستانی، چشم‌انداز های سرسبز، زیارتگاه ‌های کوچک و صمیمی و محل شهادت میرزا کوچک خان، از دیگر نقاط دیدنی است که مردم برای بازدید از آن ها به شهر زیبای ماسال سفر می کنند. اگر قصد سفر به گیلان را دارید به شما پیشنهاد می کنیم که به سایت لحظه آخر سری بزنید تا بتوانید بهترین محل اسکان را انتخاب کرده و از زیبایی ها و مکان های طبیعی و بکر گیلان استفاده کنید.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code