با حضور سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس برگزار شد؛
۱۴۰۰/۰۷/۱۰ ۱۰:۱۷ چاپ
photo ٢٠٢١ ١٠ ٠٢ ١٠ ٢٠ ٠٩

مراسم تحویل دومین سری از خودروهای گروه فردا با حضور جمعی از مسئولان و نماینده مردم صومعه سرا و سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در شعبه منطقه آزاد انزلی شرکت خانه خودرو شمال نماینده انحصاری شرکت فردا موتورز در استان گیلان و گلستان  برگزار شد.

گیل خبر/ آیین تحویل دومین سری از خودروهای گروه صنایع خودروسازی فردا ( اس ایکس 5 ) با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و  با یاد و خاطره محمد مهدی عمل صالح رییس هیات مدیره فقید خانه خودرو شمال  و سخنرانی میزبان مراسم آغاز شد.

مدیریت عامل شرکت خانه خودرو شمال در ابتدا ضمن یاد و خاطره بنیانگذار و رییس هیات مدیره فقید خانه خودرو شمال و قدردانی از حضور مهمانان برنامه با اشاره به اینکه شرکت مذکور از سال ١٣٨٧ در استان های گیلان و گلستان در حوزه فروش ، خدمات پس از فروش ، واردات و تعرفه خودرو و قطعات در دفتر مرکزی مقابل فرودگاه رشت وارد سیزدهمین سال از فعالیت خود شده است گفت : در حال حاضر گروه خانه خودرو با بیش از 6 نام تجاری معتبر در کشور فعالیت می نمایدکه یکی از معتبر ترین این نام ها در استان گیلان و گلستان ، به عنوان نمایندگی انحصاری گروه فردا موتورز می باشد که فروش و خدمات پس از فروش محصولات این شرکت را درفضایی استاندارد و کادری مجرب و آموزش دیده به مشتریان عرضه می نماید.

وی با اعلام این خبر که امروز دومین سری از آیین تحویل خودرو شرکت صنایع خودرو سازی فردا که در داخل کشور توسط این مجموعه معظم با کیفیت بالا تولید می گردد به مشتریان تحویل می شود افزود : اولین مرحله از تحویل خودرو خرداد ماه سال جاری به مشتریان صورت پذیرفت و در طی این مدت شرکت خانه خودرو شمال در فروش محصولات فردا بیشترین شاخص فروش خودرو در کشور را با کمک همکاران به دست آورده است.

وی به بزرگترین بسته تحویل خودرو در این مراسم پرداخت و همچنین یاد آور شد ، شرکت خانه خودرو شمال در آینده اهداف و برنامه هایی را برای رسیدن به رشد و توسعه ترسیم کرده است که مهمترین آن ایجاد یک هلدینگ خودرویی در سطح استان و کشور و ورود در عرصه تولید خودرو است.

وی شرکت خانه خودرو شمال را دارای ظرفیتی نهفته و برخوردار از پتانسیل ویژه بر شمرد که از ابتدا با تمرکز بر مشتری مداری و ایجاد اعتماد توانسته است دامنه خدمات خود را در استان گسترش دهد و اظهارداشت : به همین منظور پس از دریافت نمایندگی کد 131 به عنوان نماینده انحصاری گروه فردا در گیلان و گلستان با سازمان ها و ارگانهای مختلف با توجه به استقبال مشتری با آنان هم وارد مذاگره و عقد تفاهم نامه همکاری شدیم و در این رابطه اولین بسته حاصل از این توافقات به عزیزان اتاق اصناف مرکز گیلان اعطا می شود
به گفته وی تدوین تفاهم نامه ای دیگری با فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت در راستای ارائه خدمات خورویی و مسافرتی به صورت وی آی پی  و سی آی پی ( ایجاد جایگاه تشریفات اختصاصی مجزا از ترمینال اصلی فرودگاه که در فضایی تعبیه شده با نحوه پذیرایی ویژه و امکان ایجاد سایر امکانات ترانسفر و رفاهی برای مسافر مهیا می گردد) در حال پیگیری است اضافه کرد: در مرحله اول 3 خودرو به صورت سی آی پی در اختیار فرودگاه بین المللی سردار جنگل قرار داده شده است و قرار است این تعداد  با توجه به استقبال مخاطبین افزایش یابد.

مدیر عامل شرکت خانه خودرو شمال از حضور مهمانان قدردانی کرد و از همه همشهریان خواستار اعتماد بیشتر به گروه خودرو سازی فردا و شرکت خانه خودرو شمال شد ؛ شرکت هایی که برای بالا بردن کیفیت زندگی مردم ، اعتماد و رضایت پشتوانه آنان است.

در ادامه این مراسم سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به طرح دولت و مجلس برای حمایت از سرمایه گذاران اشاره کرد و با تاکید بر اینکه قانون کشور برای پاسداری از سرمایه گذاران مترقی ترین قانون است گفت : امروز جمهوری اسلامی ایران هیچ قانونی برای حمایت از سرمایه گذاران کم ندارد و آخرین قانون اصل 44 به عنوان مترقی ترین قانون حمایت از سرمایه گذاری بوده است و رفع موانع تولید و آنچه را که رهبر معظم انقلاب یاد آور شده اند بر اساس سیاست های اقتصادی نظام ، در مجلس قوانین مورد تصویب قرارگرفته است.

سید کاظم دلخوش، پایین بودن کیفیت خودرو داخلی را در مقابل حمایت های صورت گرفته از خودرو ساز داخلی به جهت حفظ اشتغال در کشور را سیاستی اشتباه تلقی نمود و با بیان اینکه نتیجه بخش نبودن سیاست های حمایتی موجب شده است تا بحث واردات خودرو مجددا از سوی مجلس مطرح و هم اکنون منتظر نتیجه مجمع تشخیص مصلحت و شورای نگهبان باشیم خاطر نشان کرد : مجموعه هایی مانند شرکت خانه خودرو شمال ، که توانایی ورود به تولید  را دارند چون بخش خصوصی هستند قطعا با مصلحت اندیشی و ایجاد رقابت در کشور با ایجاد خودروی با کیفیت پا در عرصه تولید خواهند گذاشت و با امکانات و مزایایی که در منطقه آزاد انزلی وجود دارد ، تلاش یاید کرد تا از این سرمایه گذاران حمایت شود. 

در ادامه این مراسم آقای سروش عمل صالح عضو هیات مدیره خانه خودرو شمال در زمینه شاخص های   خودروهای گروه فردا و سپس مهندس امیدی کارشناس فنی شرکت نیز مطالب تخصصی را ارائه کردند.

در پایان مراسم رونمایی از خودروی سی آی پی فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت و واگذاری خودروهای ثبت نامی به مشتریان که در میان مهمانان تعدادی از روسای اتحادیه های صنفی اتاق اصناف مرکز گیلان و همچنین آقای مهندس امانی رییس انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی دیده می شدند ، انجام شد.

اما گفتنی است ؛ خانه خودرو شمال از ابتدا به عنوان نماینده رسمی فروش و خدمات هیوندای ( ١٣١ آسان موتور ) به مدت ١٣ سال و پس از انتقال نمایندگی اصلی از سال ١٣٩۵ به عنوان نماینده رسمی شرکت تجارت بین المللی و پشتیبانی کرمان موتور KTL کد ٢٠٢ فعالیت می نمایند

در راستای فعالیت توسعه ای این شرکت و در مسیر معرفی خودروهای با کیفیت داخلی نسبت به اخذ نمایندگی ١٣١ شرکت صنایع خودروسازی فردا اقدام نمود که در حال حاضر دو محصول farda sx5 و farda 511 در سبد خود دارد

اولین بسته از خودروی 511 هم برای اولین بار در کشور در شهریورماه به متقاضیان ارائه گردید واین مسیر به صورت متناوب ادامه خواهد داشت

البته سبد ویژه فروش با شرایط اعتباری رویایی به صورت اقساط ١٢ ماهه از تاریخ یکم لغایت هفتم مهرماه به صورت انحصاری و محدود به شرکت خانه خودرو شمال تخصیص یافت که هم استانی ها از این شرایط بهرمند شدند لذا باید منتظر ماند و دید آیا مجددا این شرایط تمدید می شود ؟

به منظور رفاه حال شما بزرگواران خطه سرسبز شمال دیگر این شرکت شعبه های این شرکت در منطقه آزاد انزلی ، شهرستان لاهیجان و گرگان در استان گلستان آماده ثبت نام و پاسخگویی می باشد ، خدمات خودروهای مذکور در شعبه مرکزی وسایر شعب و کلیه نمایندگی های هیوندای سراسر کشور نیز در همه ساعت آماده ارائه خدمات به خودروهای شرکت فردا می باشد.

این گزارش می افزاید : ۶۰ سال از آغاز صنعت خودرو و راه‌اندازی خط تولید اتومبیل در ایران می‌گذرد و در این مدت خودروسازان مختلفی وارد این عرصه شده‌اند. بعضی از این شرکت‌ها مثل ایران خودرو و سایپا بیشترین سهم را از بازار خودرو کشور دارند، تعدادی از خودروسازان مثل کرمان موتور و گروه بهمن بزرگ‌ترین مونتاژکنندگان خودروهای چینی هستند و شرکت‌هایی هم مثل خودروسازی فردا به تازگی و با مونتاژ ماشین‌های چینی کارشان را آغاز کرده‌اند.

فردا موتورز در سال ۱۳۹۲ و به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه تجاری گلستان و با هدف ورود به صنعت تولید خودرو کشور، کار خود را آغاز کرد. نقطه شروع خودروسازی فردا با همکاری بزرگ‌ترین خودروساز کشور، ایران خودرو رقم خورد.

فردا موتورز توسط خانواده «گرامی» تاسیس شد و ایران خودرو محصولاتش را به این شرکت برون‌سپاری کرده بود. سمند و بعدها پژو پارس اولین محصولاتی بودند که خودروسازی فردا در کارخانه‌ای در استان سمنان تولید می‌کرد.

اما فعالیت اصلی فردا موتورز از سال ۱۳۹۶ و با مونتاژ و عرضه ام جی RX5 شروع شد. شرکت سایک موتور چین بعد از پایان همکاری با آذویکو به سراغ خودروسازی فردا آمد. اولین سری ام جی RX5 در سال ۹۷ به مشتریان تحویل داده شد اما به دلیل تحریم‌ها، شرکت بریتانیایی چینی ام جی خیلی زود از ایران رفت.

بعد از آن فردا موتورز شروع به مونتاژ محصولات دانگ فنگ کرد. اولین خودرو، دانگ فنگ فنگ ژینگ SX6 بود که در سال ۹۸ با نام فردا SX6 به رانندگان ایرانی معرفی شد. یک سال بعد از این کراس اوور، فردا موتورز خودرو دیگری از چین را به بازار ایران آورد. دانگ فنگ فنگ ژینگ جینگی X5 کراس اووری است که در ایران با اسم فردا SX5 شناخته می‌شود.

در سال ۱۴۰۰، خودروسازی فردا تغییر رویه داد و محصولی را به بازار ایران فرستاد که نه کراس اوور بود و نه تولید دانگ فنگ. سدان چانگان آلسوین، چهارمین خودرویی است که با نشان فردا موتورز روی جلوپنجره و با اسم فردا ۵۱۱ به بازار داخلی رسیده است.

اما این پایان کار نیست و شرکت ایرانی قصد دارد تا دوباره کراس اوور دیگری از دانگ فنگ چین را مونتاژ و عرضه کند. فردا T5 جدیدترین محصول فردا موتورز است و به زودی مراسم رونمایی آن انجام می‌شود.

خودروسازی فردا در طی ۴ سال، از ۹۶ تا ۱۴۰۰، توانسته حدود ۳۰ هزار دستگاه خودرو تولید کند، در صورتی که ظرفیت اسمی این خودروساز ۱۲۰ هزار دستگاه است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code